تعهد ارزی تجار خراسان شمالی باید کاهش پیدا کند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سرانه پایین درآمدی استان و ضعیف بودن صادرات، گفت: طرح‌های تشویقی همچون کاهش تعهد ارزی تجار در خراسان شمالی باید اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: زنجیره‌های ارزش در خراسان شمالی شناسایی شده و توسعه این زنجیره‌ها نیازمند ۲۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

وی با تاکید بر اینکه این زنجیره‌ها در بخش‌های مختلفی همچون گیاهان دارویی، فرش، گوشت و… است، افزود: ایجاد طرح‌های توسعه‌ای برای این حوزه‌ها نیازمند خط اعتباری ویژه است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای اجرای بسیاری از طرح‌ها از جمله گیاهان دارویی و سایر موارد نیازمند تسهیلات بیشتری هستیم که این امر از توان بانک‌های استان خارج است.

حسین نژاد در خصوص جذب اعتبارات سال جاری گفت: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنند تا منابع مورد نیاز را در تبصره‌های مختلف جذب کنند.

وی افزود: اعتبارات سال جاری پروژه‌های استان‌های سردسیر در شش ماهه نخست امسال تخصیص می‌یابد بنابراین سازمان و دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات انجام دهند.

حسین نژاد به ایجاد خط لوله سوخت نیز اشاره کرد و گفت: بناست خط لوله جدید سوخت در مشهد ایجاد شود و خراسان شمالی سهم اصلی را در این طرح داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی خواستار بخشودگی تعهدات ارزی در استان شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه درآمد خانوار استان پایین است باید تلاش کنیم بحث صادرات و توسعه تجارت رونق بیشتری گیرد و برنامه‌های تشویقی از جمله کاهش تعهد ارزی برای تجار فراهم شود.

حسین نژاد با بیان اینکه تولید به دست مردم رقم می‌خورد تصریح کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این راستا نیازمندی‌ها و طرح‌های دارای توجیه اقتصادی را معرفی خواهند کرد و چشم‌انداز توسعه استان با مشارکت مردم ترسیم می‌شود.

کد خبر 752621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.