بازآفرینی محله دروازه ری در دستور کار قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در پروژه محله دروازه ری، شهرداری قم علاوه بر تعریض معبر و بهبود سیمای محله، به دنبال تسهیل‌گری برای احیای این محله است.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پیشرفت پروژه بهسازی محله دروازه ری قم اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و در سال ۱۴۰۲ این پروژه به نتایج چشمگیری رسید.

وی با اشاره به اینکه در این محله ساختار اجتماعی در عین تعریض معبر حفظ خواهد شد، افزود: در طرح تفصیلی شهر قم محله دروازه ری با عرض ۱۸ متری پیش بینی شده که برای رسیدن به این هدف ۸۰ ملک این محله تملک شدند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه کار تعریض خیابان شهدای دروازه ری در دستور کار منطقه یک شهرداری قم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله، به دنبال بازآفرینی شهری محله دروازه ری هستیم.

متین فر ادامه داد: بحث تأمین سرانه خدمات شهری و موضوعات بازآفرینی در محلات قدیمی و گسترش فضای سبز و فضاهای فرهنگی نیز در این منطقه لحاظ شد.

وی با اشاره به ایجاد یک دفتر تسهیل گری در محله دروازه ری قم گفت: این تجربه می‌تواند به اقدامات مشابه در محلات شهر قم کمک کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: پروژه دروازه ری قدمت چند ده ساله دارد و توجه به آن از زمان سفر مقام معظم رهبری صورت گرفت و قسمتی از بازگشایی‌ها از آن زمان انجام شد.

متین‌فر با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی محلات فرسوده به ویژه بافت تاریخی از جمله اقدامات در حال پیگیری است، گفت: نزدیک به ۲۰ درصد منابع حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ارتقای کیفیت زندگی در محلات قدیمی شهر قم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به محلات شهری موجب جابه‌جایی جمعیت و گسترش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات گشایش خوبی در جهت ارتقا کیفیت زندگی برای مردم و ساکنان آن مناطق به وجود بیاید و تعلق خاطر ساکنان در این محلات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 752594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.