واکنش نماینده رژیم صهیونیستی به عضویت فلسطین در سازمان ملل+فیلم

گیلعاد اردلان نماینده ‎اسرائیل در این سازمان در مقابل دیدگاه همگان منشور سازمان ملل متحد را با استفاده از دستگاه خردکن پاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه خبری میدل ایست آی نوشته است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اعطای «حقوق و امتیازات جدید» به کشور فلسطین رأی مثبت داد تا مسیری را برای عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد فراهم کند.

در نشست اضطراری روز جمعه چهل و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۴۳ کشور به ارتقای جایگاه فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل رأی مثبت دادند در حالی که ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع وجود داشت. گیلعاد اردلان نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان در مقابل دیدگاه همگان منشور سازمان ملل متحد را با استفاده از دستگاه خردکن پاره کرد.

رژیم اسرائیل، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، مجارستان، جمهوری چک، پالائو، پاپوآ گینه نو، نائورو و میکرونزی به این قطعنامه رأی منفی دادند.

در واکنش به تصویب این قطعنامه، ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل، ریاض منصور از روزی صحبت کرد که فلسطین «جایگاه شایسته خود را در میان ملت‌های آزاد» به دست آورد.

این قطعنامه از شورای امنیت می‌خواهد تا در درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به یکصد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل تجدید نظر کند. ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت را در ۱۸ آوریل وتو کرد که راه را برای عضویت کامل هموار می‌کرد.

این قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل به فلسطین عضویت کامل در سازمان ملل نمی‌دهد اما آن را واجد شرایط پیوستن می‌داند. لازم به ذکر است که قطعنامه‌های تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل الزام‌آور نیستند و بیشتر ارزش نمادین دارند که صدای متحد کشورهای حامی فلسطین در اکثریت هستند.

در قطعنامه اشاره شده است که این کار «به صورت استثنایی و بدون ایجاد سابقه» انجام می‌شود، که دیگر امیدها مانند کوزوو یا تایوان را از به‌کارگیری استراتژی مشابه در سازمان ملل منصرف می‌کند.

کد خبر 752326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.