از ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور تا کاهش تورم نقطه به نقطه در سال جاری

ایمنا از جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی، ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور، سخن ملی‌پوش دوی ۸۰۰ متر درباره سهمیه المپیک، فروش بیش از ۷۰ میلیارد تومانی در نمایشگاه کتاب تهران و کاهش تورم نقطه به نقطه در فروردین سال جاری در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌رویم، در ادامه نیز خبری در خصوص ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور مطرح شده است، همچنین سخن ملی‌پوش دوی ۸۰۰ متر درباره سهمیه المپیک خود، فروش بیش از ۷۰ میلیارد تومان در نمایشگاه کتاب تهران و کاهش تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور تا کاهش تورم نقطه به نقطه در سال جاری

جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویب‌نامه هیئت وزیران، از اول فروردین ۱۴۰۳ مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد.

در این بخشنامه حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ماهانه ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده که متناسب با شرایط هر یک از مستمری‌بگیران، برخی مزایای جنبی نیز به این رقم افزوده می‌شود.

کمک‌های جنبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران تعیین شده است، همچنین به‌موجب این بخشنامه، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران (سوابق اصلی و ارفاقی) در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵ هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد.

ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور

‏‬ در مسیر جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم / ‏‬ زایمان رایگان در مراکز درمانی دولتی

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: درمان ناباروری جز مهم‌ترین وجوه قانون جوانی جمعیت به حساب می‌آید، سیاست‌های کشور به نحوی بود که در حوزه کنترل جمعیت گام برداریم، اما سیاست‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر در مسیر جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسبت به احداث مراکز درمان ناباوری و ارائه خدمات سطح دو اقدام کرده‌ایم، افزود: ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور ایجاد شده و دولت سیزدهم، این مراکز را برای نخستین‌بار در کشور احداث کرده است و بررسی‌ها بیانگر این است که ۳۷ هزار و ۴۹۲ نفر برای درمان ناباروری به مراکز سطح دو مراجعه کرده‌اند و موفقیت ۳۰ درصدی حاصل شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری ادامه داد: ۹۰ درصد خدمات ناباروری چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری تحت پوشش بیمه و ۳۳ خدمت مربوط به اقدامات جراحی در حوزه درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، زایمان در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود و ۳۳۳ هزار و ۸۱۰ مورد زایمان طی سال گذشته در مراکز دولتی انجام شد و تمام این موارد به صورت رایگان بود.

امیدوارم به سهمیه المپیک برسم

امیدوارم به سهمیه المپیک برسم

مهدی پیرجهان، ملی‌پوش دوی ۸۰۰ متر با مانع درباره انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون دوومیدانی با دوومیدانی‌کاران المپیکی اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون با دوومیدانی‌کارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، حرکت خوبی بود، طی این چند سال هرگز چنین اقدامی ندیده بودیم و این حرکت سبب شد تا ورزشکار صاحب ارزش شود.

وی با بیان اینکه قراردادم با مربی تا آبان است، افزود: پس از مسابقات قطر امتیازاتم برای المپیک حساب می‌شود و در حال حاضر دارای رنکینگ ۴۹ جهان هستم و امیدوارم به سهمیه برسم.

از ایجاد ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور تا کاهش تورم نقطه به نقطه در سال جاری

فروش بیش از ۷۰ میلیارد تومان در نمایشگاه کتاب تهران

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: طبق گزارش، فروش نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تا پایان روز دوم ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که ۳۶ میلیارد در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان برآورد درگاه‌های غیررسمی است، همچنین در بخش مجازی هم مردم عزیزمان از سراسر ایران ۲۲ میلیارد تومان خرید داشته‌اند که ۱۵ میلیارد تومان خرید از ناشران و ۷ میلیارد تومان هم خرید مردم از کتابفروشان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموع فروش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تهران در روز دوم به ۷۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: از مجموع فروش در بخش مجازی که ۲۲ میلیارد تومان بوده، ۱۷۲ هزار نسخه فروش در ۸۴ هزار بسته بوده که شرکت ملی پست نیمی از بسته‌ها را تحویل گرفته است و در روزهای آتی آمار بسته‌های ارسالی را هم اعلام خواهیم کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کاهش تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳

کاهش تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش تورم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: پس از رکود اقتصادی در دهه ۹۰ و با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کشور، شاهد شکوفایی اقتصادی و رشد تولید هستیم و تورم نقطه به نقطه فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سیر نزولی داشته است.

کد خبر 752291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.