رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان آغاز شد

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: از ساعت ۸ صبح امروز بیست و یکم اردیبهشت ماه، فرآیند مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی اظهار کرد: فرآیند رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس رأس ساعت ۸ در شعبه‌های رأی‌گیری حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان آغاز شد.

وی ادامه داد: امکان شرکت در این دور برای افراد متولد ۱۳۸۵/۰۲/۲۱ و قبل از آن وجود دارد؛ به‌شرطی‌که در دور اول در حوزه فعلی رأی داده باشند یا در هیچ حوزه‌ای شرکت نکرده باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم مستقر هستند، بیان کرد: از این تعداد ۲۸ صندوق سیار و ۴۰ صندوق به صورت ثابت هستند.

سلیمانی افزود: شهرستان لنجان نیز دارای ۱۵۳ شعبه اخذ رأی است که ۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار آماده اخذ آرای مردم این حوزه انتخابیه هستند.

به گزارش ایمنا، ٢٢١ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه مورد اشاره برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر است.

در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شد.

بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبز رنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.

در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۱۵ نفر (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه سمیرم، رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز اکبر پولادی و حسین رجایی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت می‌پردازند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

کد خبر 752157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.