آرزو داریم مردم ایران بر غم از دست دادن رئیس جمهور فائق آیند

کره جنوبی در پیامی ضمن تسلیت به ایرانی‌ها به علت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که مردم ایران بر غم از دست دادن وی فائق آیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه جونگانگ کره جنوبی، وزارت خارجه این کشور امروز دوشنبه _سی‌ویک اردیبهشت_ طی صدور بیانیه‌ای تسلیت خود را به‌مناسبت درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد اعلام و اظهار کرد: دولت سئول به علت درگذشت رئیس جمهور رئیسی و تیم همراهش در یک حادثه بالگرد، عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های داغدار و مردم ایران ابراز می‌نماید.

این بیانیه در ادامه تاکید کرد: دولت از صمیم قلب آرزو می‌کند که مردم ایران با همدیگر بر اندوه از دست دادن یک رهبر در یک حادثه ناگهانی غلبه کنند.

آیت الله رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به‌همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

کد خبر 755585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.