بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب افتتاح شد + عکس و فیلم

بخش بین‌الملل سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه مهمان ویژه یمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ بخش بین‌الملل سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه مهمان ویژه یمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب افتتاح شد.

افتتاح غرفه مهمان ویژه، یمن

در ابتدای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: خوشحالم که در حال افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب هستیم، این بخش در حالی افتتاح می‌شود که حدود ۷ ماه اتفاق بزرگ طوفان‌الاقصی و شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در حال تجربه هستیم‌.

وی ادامه داد: هیچ موقعیت فرهنگی در جهان اسلامی نباید بدون یاد این حماسه بزرگ‌اتفاق بیفتد و با همین رویکرد بهترین مهمان ویژه ما در بخش بین‌الملل باید از میان پیشگامان مبارزه، جهاد و شهادت انتخاب می‌شد و یمن عزیز به این منظور انتخاب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یمن عزیز امروز درس مقومت و جهاد را به تمام مسلمانان عالم، آزادگان و مستضعفان اجرا می‌کند.

اسماعیلی عنوان کرد: آنچه که امروز با جهاد یمنی‌های عزیز در حال اجراست، معادلات جبهه استکبار را بر هم زده است.

وی اظهار کرد: هفته قبل در اجلاس بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها به این نکته اشاره کردم که مگر ممکن است گفت‌وگوی فرهنگی رخ دهد و نسبت به مسئله مهم و جهانی فلسطین و غزه بی‌تفاوت باشیم؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: حضور برادران عزیز و مجاهدم از یمن غیور در نمایشگاه بین‌المللی نشان‌دهنده رویکرد عملی نمایشگاه سی‌وپنجم در گرامیداشت این مقاومت بزرگ است.

اسماعیلی بیان کرد: در کنار صورت درخشان و تابناک مقاومت در یمن، این کشور از حوزه‌های فرهنگی و تمدنی جهان اسلام است، این منطقه سوق‌الجیشی در اسلام به نام پیروان مکتب اهل‌بیت شناخته می‌شود و در این مسیر پیروان مکتب اهل‌بیت چند ویژگی دارند و حضور توأمان عقلانیت، معنویت و اخلاق در تمام سازه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: از پذیرفت دعوتمان توسط یمن خوشحالیم و با این افتخارآفرینی در جهان اسلام، امروز مایه فخر ما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هستند و در این باره از مهمانمان یمنی درخواست دارم سلام ما ایرانیان را به مجاهدان عزیز تقدیم کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی است و آرزوی توفیق برای تمام شرکت‌کنندگان دارم.

پس از آن محمد حیدره قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن در سخنانی به بیان اشتراکات میان ایران یمن و خصوصاً دفاع از مردم غزه پرداخت و در ادامه از سمت مهمان ویژه نمایشگاه به وزیر فرهنگ هدیه‌ای متفاوت داده شد.

‌پس از مراسم افتتاحیه نیز اسماعیلی از غرفه‌های بخش بین‌الملل بازدید کرد.

کد خبر 751988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.