رشد ۷۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت نفت گفت: مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی از سال ۱۴۰۰ تاکنون در بخش تولید نفت است که در این زمینه رشد ۷۰ درصدی پیدا کرده که منجر به صادرات شده است در بخش گاز نیز ۷۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه کردیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن خجسته مهر صبح امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید اظهار کرد: صنعت نفت دارای چند ویژگی مهم است که ابتدایی‌ترین مورد، تولیدی بودن آن است که در رشد و شکوفایی اقتصاد مهم است، ویژگی دوم این صنعت اقتصادی بودن آن است و در این راستا معتقدیم پیشگام اقتصاد کشور است که اگرپویایی خود را داشته باشد دیگر بخش‌ها نیز به جریان می‌افتد و سومین ویژگی نیز فناور بودن است.

وی با بیان اینکه برای اینکه این صنعت را به شکوفایی برسانیم باید آن را فناور و دانش‌بنیان کنیم، افزود: ویژگی دیگر این صنعت نیز جهادی بودن آن است و در این مسیر ما باید جهادی کار کنیم و شما نیز جهادی تبیین کنید.

مدیرعامل شرکت نفت خاطرنشان کرد: باید این صنعت را حداکثر ثروت رو زمینی تبدیل کنیم که مستلزم اقدامات مهم و ارزشمند است.

خجسته مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در این شرکت عنوان کرد: مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی از سال ۱۴۰۰ تاکنون در بخش تولید نفت است که در این زمینه رشد ۷۰ درصدی پیدا کرده که منجر به صادرات شده است در بخش گاز نیز ۷۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه کردیم‌.

وی اظهار کرد: ایرانی‌ترین پالایشگاه فاز ۱۴ را در عسلویه به بهره‌برداری رساندیم و بیش از ۷۰ درصد کالاهای مورد نیاز و نصب و اجرای آن ایرانی است، توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از دیگر اقدامات انجام شده است‌.

مدیرعامل شرکت نفت با تاکید بر اینکه بخشی از اقدامات زیربنایی مربوط به سرمایه‌گذاری است، گفت: در دولت گذشته و در ۸ سال حدود ۱۳ میلیارد دلار قرارداد بسته شده اما در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ میلیارد دلار قرارداد بسته شده است.

خجسته مهر با یادآوری اینکه در اسفند سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار برای ۶ میدان قرارداد بستیم، عنوان کرد: در شرکت نفت و گاز فارس کار اکتشافی جدید انجام شده که اگر به نتیجه برسد، توسعه جدیدی در آینده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پتروشیمی حدود ۵۰ میلیون سهام از سمت مردم دارد، گفت: به این نتیجه رسیدیم پتروشیمی را وارد میدان کنیم و قرار است در برنامه هفتم توسعه در بخش پتروشیمی حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت جدید نصب کنیم و در این راستا گفتیم بیایند تا در بخش سرمایه‌گذاری کنند و خوراک مورد نظر را با قیمت کشور به آن‌ها می‌دهیم‌.

مدیرعامل شرکت نفت مطرح کرد: حدود ۳ هفته قبل، حدود ۲۰ مخزن گازی تفاهم‌نامه بستیم، همچنین در نمایشگاه اخیر نیز حدود ۸ میلیارد قرارداد توسعه بستیم.

خجسته مهر با بیان اینکه سهم رشد اقتصادی از بابت نفت و گاز بیش از ۲۰ درصد است، عنوان کرد: ۳ برابر از میادین مستقل، از میادین مشترک برداشت داریم.

وی ادامه داد: تا کنون در قالب سفرهای استانی دولت و سایر مصوبات، ۴۰ همت برای مسئولیت‌های اجتماعی تخصیص داده شده که برای حدود ۱۹ همت پروژه تعریف شده است.

کد خبر 754857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.