توسعه محلات، مشارکت مردم را محقق می‌کند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: توسعه و پیشرفت محلات، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهر است و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری این بخش را در اولویت قرار داده است تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، از مشارکت اهالی هر محل برای پیشرفت آن استفاده کند.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در راستای عمل به شعار سال و تحقق مشارکت مردم در نظر دارد با همکاری مدیران مناطق شهری نسبت به شناسایی و جذب ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آن‌ها از ارائه ایده‌های خلاقانه تا سرمایه‌گذاری و مشارکت در احداث، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها استفاده کند.

وی پروژه‌های محلات را دارای سه مؤلفه شاخص دانست و افزود: پروژه‌های هر محله، مخصوص آن محل است و با توجه به ویژگی‌های تاریخی و ظرفیت اجتماعی، فرهنگی، تجاری اهالی آن منطقه تعریف می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حضور و همراهی اهالی هر محل در انتخاب پروژه‌ها اولویت مهم در توسعه متوازن محلات و محرک رشد هر منطقه است.

حیدری جنس این مشارکت را هم از لحاظ ارائه ایده در خلق فرصت‌ها و هم از لحاظ سرمایه‌گذاری و مشارکت در احداث آن قابل تعریف دانست و تصریح کرد: در نهایت در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های محرک رشد، مشارکت مردم بسیار مهم است و اهالی محلات با مساعدت و مشارکت خود می‌توانند مدیریت شهر را در عمران و آبادانی شهر در همه زمینه‌ها حمایت کنند.

وی تاکید کرد: در واقع زمانی مدیریت شهری در انجام یک پروژه شهری موفق است که اهالی آن منطقه همکاری و مشارکت نزدیکی با شهرداری داشته باشند و با ارائه ایده‌ها و نظرات خود و با مشارکت و سرمایه گذاری به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها که منافع حاصل از آن به مردم مناطق و محلات بر خواهد گشت، کمک کنند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری این کلان‌شهر برای انجام مشارکت‌های سه‌جانبه (شخص حقوقی یا حقیقی، سرمایه‌گذار و شهرداری) برای مولدسازی از دارایی‌های غیرمنقول افراد حقیقی یا حقوقی (زمین‌های بزرگ قابل اجرا برای پروژه‌های شهری که دارای توجیه اقتصادی باشند) در راستای رونق محلات در بخش‌های مختلف شهری آماده همکاری است.

کد خبر 751691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.