دانش، معنویت و مهارت، لازمه معلم نمونه است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش، معنویت و مهارت معلمی سه گانه‌ای هستند که بدون دغدغه‌مندی در مورد تکمیل آن معلم، معلم نمونه‌ای نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، الهام یاوری شامگاه _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت _ در مراسم تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه منطقه‌ای و استانی اصفهان با اشاره به شباهت معلمی و انبیا اظهار کرد: به نظر می‌رسد یکی از وجوه این شباهت هدایت همه انسان‌ها به دست معلم و پیامبر است. معلم‌ها برای هم نسل‌ها و بچه‌ها دل می‌سوزانند و هدایت می‌کنند حتی اگر محدودیت اجرایی داشته باشند.

وی افزود: معلمان مسئولیت و شرح شغل نامحدودی دارند و در همه ساحت‌ها و زمینه‌های انسانی دل می‌سوزانند و خود را محدود به زمان مشخص در شبانه روز نمی‌کنند. معلمی همچون پیامبری برای افرادی است که دغدغه ایثارگرانه دارند و چشم‌داشتی ندارند و همه آن چیزی که از سرمایه‌های انسانی و مادی و معنوی دارند به پای دیگران می‌ریزند و در این مسیر حتی دغدغه تجلیل شدن ندارند.

وی با بیان اینکه روش تربیتی معلم‌ها همچون پیامبران محبت محور است گفت: معلمان برای همه گروه‌های دانش‌آموزی به یک میزان، یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش می‌کنند، شباهت دیگر معلمان و پیامبران در این است که اینها فقط با گفتار تدریس نمی‌کنند بلکه علاوه بر کلام نگاه، منش، لبخند و منش‌شان الگو و اسوه درس زندگی برای دانش‌آموزان است.

وی افزود: معلمان مثل پیامبران واجب‌التکریم هستند و دانش‌آموزان هر زمان که به قله‌ای از توانمندی برسند و ظرفیت‌های انسانی آنها به شکوفایی برسند متوجه خواهند شد که همه این تلاش‌ها مرهون زحمات معلمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنها تفاوت بین معلم و پیامبر که درس‌آموز است خاطرنشان کرد: معلم و مهارت معلم خدادادی نیست اگرچه آنها در کلاس درس موید به تأیید خداوند هستند اما یکی از دغدغه‌های دائمی معلمان باید ارتقای فردی و آموختن بیشتر و رسیدن به دستاوردهای عمیق‌تر باشد. دانش، معنویت و مهارت معلمی سه گانه‌ای هستند که بدون دغدغه‌مندی در مورد تکمیل آن؛ معلم، معلم نمونه‌ای نیست.

کد خبر 751589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.