وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن فعال در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، مهدی سیفی باغی‌خانی اظهار کرد: معادن نقش مهم و اساسی در اشتغال‌زایی دارند و در حال حاضر ۴۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان کردستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت معادن در اشتغال‌زایی شغل‌های غیرمستقیم، بسیاری نیز از وجود این معادن برخوردار می‌شوند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان اکتشافات معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث اکتشاف معادن دو بخش خصوصی و دولتی امور اکتشافات را در سطح استان انجام می‌دهند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: در بخش دولتی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان صمت، سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو، اکشتافات معدنی در سطح وسیع به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف شناسایی عناصر کمیاب که در حالت عادی به آن توجه نشده، در حال انجام به صورت سطحی و عمقی است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از شناسایی، سرمایه‌گذاری از طریق ایمیدرو انجام می‌شود و سازمان زمین شناسی در امور اکتشافات از توان نیروهای متخصص استانی نیز استفاده می‌کند.

سیفی باغی‌خانی به رسالت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز تعدادی شخصیت حقیقی و حقوقی عملیات اکتشاف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص نیز در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم، تصریح کرد: همچنین در این بخش از توان فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی استفاده می‌شود و عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است و در هر جا که نیاز باشد از توان نیروهای متخصص کشوری نیزه بهره می‌بریم.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت استان در کشفیات معادن اشاره و خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن هستند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: همچنین معادن سنگ آهن و طلا نیز در استان در حال اکتشاف است و سایر اکتشافات قبلی نیز در حال انجام است.

وی به وضعیت سرمایه‌گذاران به بخش معادن نیز اشاره و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نگاه خوب و مثبتی به حوزه معادن دارند و با تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه معادن و جایگزینی آن به جای نفت اهمیت معادن روز به روز در حال بیشتر شدن بوده و استقبال سرمایه‌گذاران بیشتر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: بیشترین معادن سطح استان در شهرهای قروه، بیجار و سقز وجود دارد.

کد خبر 751580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.