تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیب آبراهه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصادفات سه روز گذشته استان شامل ۱۱۴ فقره تصادف خسارتی و ۵۷ فقره تصادف جرحی بوده است.

وی افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داد که موجب جان باختن چهار نفر و مصدومیت ۸۵ نفر شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش راننده، خودرو و جاده در وقوع تصادفات رانندگی، خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات مربوط به بی‌احتیاطی، سرعت و سبقت غیرمجاز، کم‌توجهی و خواب آلودگی راننده است.

آبراهه با اشاره به نقش خودرو در وقوع حوادث رانندگی در کنار عامل انسانی، اضافه کرد: سیزدهم اردیبهشت در سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان، ترکیدگی تایر خودروی سوزوکی علت اصلی حادثه بود.

وی بر ضرورت کنترل سلامت و ایمنی خودرو قبل از سفرهای برون شهری تاکید کرد: کم‌توجهی به این موارد حوادث غیرقابل جبرانی در پی دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش جاده، گاردریل، خطوط و روشنایی جاده در حوادث رانندگی، گفت: وقوع پدیده‌های جوی همچون باران و برف نیز بر ضرورت دقت بیشتر در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌افزاید.

آبراهه با اشاره به نامناسب بودن آسفالت بعضی محورهای استان همچون اتوبان تبریز - زنجان ابراز امیدواری کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای ساماندهی و هموارسازی این آزادراه تسریع شود.

کد خبر 750758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.