بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند گفت: معلم مهد علم و فرهنگ و دانش است، وقتی معلم پاینده باشد کودکان می‌توانند در سطح دنیا درخشش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام؛ علی درویشی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه ابتدایی شهیده ربابه‌کمالی شهر ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته مقام معلم و تسلیت فرارسیدن شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) اظهار کرد: در کشورهای جهان معلم منزلت ویژه دارد چرا که همگان فهمیدند برای ایجاد تحول و آرامش در جامعه ابتدا باید معلم متحول و آرامش داشته باشد.

وی افزود: بعضی کشورها بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت کار کردند یکی از افتخارات آن‌ها این است که در محله‌ای زندگی کنند که معلمان در آن محل ساکن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه: معلم مهد علم و فرهنگ و دانش است، وقتی معلم پاینده باشد کودکان می‌توانند در سطح دنیا درخشش داشته باشند.

درویشی تاکید کرد: معلمان ما سرآمد و تلاشگر هستند و قطعاً حرفی برای گفتن دارند، وقتی این همه معلم خوب در سطح استان داریم بچه‌های ما باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: قدر معلم حتی از پدر هم بالاتر است، زیرا پدران تربیت جسمانی و معلمان تربیت معنوی و روحانی کودکان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: هرفعل و انفعال اجتماعی که برای بچه‌ها اتفاق بیفتد از دریچه نگاه معلم صورت می‌پذیرد، زیرا گفتار و رفتار معلمان روی دانش‌آموزان اثر می‌گذارد و این مسئله در فکر دانش‌آموزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نهادینه شده است.

درویشی ادامه داد: دانش‌آموزان مانند خمیری هستند که می‌توان آن‌ها را به اشکال متفاوتی تبدیل کرد پس چه بهتر دانش‌آموزانی تربیت کنیم که اهل تقوی، قرآن، علم و فرهنگ و دانش، اهل ادب و سایر ارزش‌های مادی و معنوی باشند، قطعاً اگر بخواهید هرگونه تحول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جامعه حاکم شود از طریق معلم میسر می‌شود.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جلوه‌های ویژه و خاص معلمان استان ایلام، گفت: در استان ایلام معلمانی با وجود بیماری سرطان و یا با پای شکسته در سر کلاس درس حاضر شدند تا کلاس و مدرسه تعطیل نشود، معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند و روزانه بیش از ۱۰۰ کیلومتر را در رفت و برگشت به محل کار طی می‌کنند و ذره‌ای چشم داشت مادی ندارند که نشان دهنده شجاعت و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها است.

کد خبر 749332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.