گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف و ناپایدار همراه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و بارش پراکنده طی امروز و فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته آینده بر روی استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز و روز شنبه هشتم اردیبهشت از مناطق مستعد و ارتفاعات در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در نواحی مستعد بارش پراکنده رگباری مورد انتظار است، طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر وقت سه‌شنبه جو پایدار حاکم خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه فعال بارشی بر روی استان از سمت غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دما بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 748090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.