مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم، بنابراین باید مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام و المسلمین خلیلی، معاون اول جدید دستگاه قضا افزود: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم، گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای بیان کرد: توقعات بحقی از ما مسئولان قضائی وجود دارد، بنابراین باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن خلق توجه داشته باشیم و تمام همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار، نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ما است که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصان و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چراکه پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل تنها با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آئین تکریم و معارفه معاون اول دستگاه قضا انجام پذیرفت.

کد خبر 747552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.