بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی به مبلمان شهری گفت: واحد زیباسازی شهرداری این منطقه برای رفع نیازهای رفاهی و امکانات تفریحی در بوستان‌ها و معابر عمومی شهری اقدام به ساخت و نصب آلاچیق کرده است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت بوستان‌ها به عنوان یکی از ظرفیت‌های تفریحی شهروندان اظهار کرد: بوستان‌ها مجموعه‌ای از فضاهای سخت و فضاهای سبز است که هر یک به‌عنوان مکمل دیگری عمل می‌کند.

وی افزود: به‌طورکلی فضاهای سخت شامل آلاچیق، مبلمان، عناصر معماری، کف‌سازی‌ها و غیره می‌شود و تابعی از ویژگی‌ها و اصول معماری پارک است که باید در مراحل طراحی پارک به آن‌ها توجه و بر اساس نوع عملکرد آن‌ها مقادیر مناسب آن برآورد شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آلاچیق‌ها علاوه‌بر سرپناه و سایه‌انداز باید به‌نحوی نقش پناهگاه را نیز داشته باشد که در ساخت و نصب آن‌ها در این منطقه، این مطلب در دستور کار قرار گرفته است.

بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود

رسالت ادامه داد: نصب مبلمان شهری مطابق با معیارها و طراحی نوین در راستای زیباسازی محیط شهری و مرتفع ساختن نیازهای تفریحی شهروندان و دسترسی آن‌ها به مکان‌های عمومی در دستور کار منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط زندگی در شهرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهمیت بوستان‌ها بیش از گذشته نمایان شده است، چراکه شهروندان با پرهیز از فضاهای بسته و داشتن منازل کوچک اشتیاق بیشتری برای وقت گذراندن در پارک‌ها پیدا کردند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر به مبلمان شهری گفت: تاکنون آلاچیق بوستان‌های ملت و صدف با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نصب شده است.

بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود

رسالت خاطر نشان کرد: آلاچیق‌ها به‌عنوان مبلمان شهری علاوه بر زیبا سازی بوستان‌ها و معابر گذرگاهی در افزایش رفاه شهروندان و ایجاد پاتوق‌های محلی برای گردهمایی سالمندان، بانوان و سایر اقشار مختلف در بوستان‌ها نیز مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته است.

کد خبر 746110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    این بوستانها والاچیقهاتون کجا هستند؟
  • شیما IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظرم باید درخت زیاد بکارن توی بوستانها بخصوص درختهای رنگی مثل درخت ماگنولیا . درخت ویستریا یا درختهای رنگی افرا . چون یه حالت خیلی خیلی قشنگ و رویایی به شهر میده و باعث جذب توریست بیشتر میشه . بوستانها و پارکها کم درخت هستن. البته من اصفهان تا حالا نرفتم ولی عکسهاش و دیدم و تعریفش و زیاد شنیدم
  • Sirin IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    زحمت کشیدن دستتون درد نکنه😂
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هرسال باکلی هزینه درخت و چمن میکارند ولی آبیاری نمیشود و خشک میشن