افزایش تعداد واحدهای صنعتی همدان به بیش از ۱۰۰۰ واحد/ رشد ۲۰ درصدی صنعت استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شرایط در انقلاب اسلامی به نحوی پیش رفته است که از ۵۰ واحد صنعتی در ابتدای انقلاب، امروز به ۱۲۰۰ واحد رسیده‌ایم.

احمد شانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان با بیان اینکه امروز در حوزه جهش تولید و تجارت استان همدان سرعت بالایی را شاهد هستیم، اظهار کرد: شهرک «های‌تک» استان در گذشته زمین بایری بود که کسی اطلاعی از آن نداشت، اما زمانی که ساختارها شکل گرفت واحدها راه‌اندازی، افتتاح و شناخته شد و زمین‌های واگذاری در حال تکمیل است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم استان همدان شهرک های‌تکی را می‌بینند که در آن سوله‌ها فعال است و رفت و آمد کارگرها و ورود و خروج مواد اولیه وجود دارد، افزود: شهرک «‌های‌تک» همدان تنها شهرک «های‌تک» فعال کشور است که فعالیت‌هایی را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه این استان با کمبود نیروی کار حتی با حقوق کم مواجه بود، خاطرنشان کرد: امروز نه‌تنها تاکید داریم که در واحدهای صنعتی حقوق کارکنان بهتر شود، بلکه تلاش داریم تا از فارغ‌التحصیلان با ارزش افزوده بهتر و حقوق بالاتر استفاده شود و این یعنی یک قدم رو به جلو حرکت کرده‌ایم.

شانیان تصریح کرد: امروز شهرستانی همچون تویسرکان در استان به عنوان «قطب دارویی» در کشور شناخته شده است؛ زمانی این شهرستان با ۱۰ واحد صنعتی کار را انجام می‌داد که امروز ۴۵ واحد صنعتی و بیش از ۵۰ طرح صنعتی دارد که همه به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: امروز استان همدان ۱۱۷۰ واحد صنعتی دارد، سال گذشته ۱۳۰ پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی صادر شد و سال جاری پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۳۵ پروانه برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه این مهم نشان می‌دهد ۲۰ درصد صنعت استان رشد داشته که رقم قابل توجهی است، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش ۶۰ درصد وجود دارد و تمام تلاش ما این است که در این دولت طرح‌ها به نتیجه برسد.

کد خبر 746080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.