خرید دستگاه واترپلاس برای افزایش سبزینگی فضای سبز منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از خرید و نصب دستگاه حذف سختی آب در این منطقه خبر داد و گفت: این دستگاه با نام تجاری واترپلاس با کاهش نمک آب و حذف بی‌کربنات موجود در آب، خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در چند سال اخیر کلان‌شهر اصفهان دچار کمبود منابع آبی شده و یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری اصفهان تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بوده است.

وی افزود: به همین سبب مدیریت شهری راهکارهای زیادی در این زمینه تجربه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پساب‌ها و احداث تصفیه‌خانه‌های متعدد در سطح کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بعضی مناطق شهر به‌ویژه مناطق این منطقه، آب خروجی از چاه‌ها، به‌دلیل وجود نمک زیاد و وجود بی‌کربنات در آب، آبیاری را دچار اختلال کرده است و این آب با درصد نمک بالا موجب می‌شود، نتوانیم در سطح پوشش سبز منطقه از گونه‌های مختلف گیاهی استفاده کنیم.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا رایزنی‌های متعدد و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از دستگاه‌های سختی‌گیر آب در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه ۷ نیز با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و هماهنگی‌ها صورت گرفته با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به خرید یک دستگاه واترپلاس ۶ اینچ برای بهینه‌سازی آب خروجی چاه‌های سطح منطقه کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب این دستگاه در شمال منطقه ادامه داد: این دستگاه با نام تجاری واترپلاس با کاهش نمک آب و حذف بی‌کربنات موجود در آب خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند و آبیاری با آب خروجی این سیستم موجب افزایش سبزینگی و رشد متنوع گونه‌های گیاهی در سطح منطقه می‌شود.

کد خبر 744060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.