روایت‌نویسی مانع از تلاش دشمن در ناامید کردن مردم می‌شود

رئیس حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان گفت: با روایت نویسی صحیح از اقدامات گروه‌های مردمی و مسئولان از ناامید کردن مردم توسط رسانه‌های معاند جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم فروردین_ مصطفی سیاسر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۰ فروردین روز هنر اسلامی است و فرصتی برای معرفی هنرمندان و آثار خوب تولید شده توسط آن‌هاست.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان از ۲۶ تا ۳۰ فروردین برنامه‌های مرتبط با هفته هنر اسلامی برگزار می‌شود و یکی از آن‌ها نمایش عمومی و مردمی فیلم‌های تولید شده توسط حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان افزود: اکران فیلم‌های ایلیا، مسافری از گانورا، آسمان غرب و آپاراتچی هم به صورت مردمی و هم ویژه فعالان فرهنگی در این هفته اکران خواهد شد.

سیاسر ادامه داد: انیمیشن‌های مختلفی با همکاری آموزش و پرورش برای چند هزار دانش‌آموز زاهدانی اکران می‌شود.

وی بیان کرد: در هفته هنر مراسم معرفی چهره سال و برگزیدگان هنری استان برگزار خواهد شد و در این مراسم از هنرمندان جریان ساز استان که اتفاقات هنری خوبی را رقم زدند، تجلیل خواهد شد، همچنین ۲۵ نفر از هنرمندان شاخص و برجسته استان نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان گفت: از ظرفیت سینماها برای اکران فیلم‌ها و همچنین از ظرفیت سالن‌های آموزش و پرورش برای اکران دانش‌آموزی به صورت رایگان استفاده خواهد شد.

سیاسر با بیان اینکه نقش حوزه هنری اساساً ایجاد فرصت برای نقش آفرینی هنرمندان است، افزود: طرح راوی صادق در رابطه با روایت‌های پیشرفت سیستان و بلوچستان با همکاری فرهنگ و ارشاد از اقدامات حوزه هنری است که قرار است در سال آینده جمعی از روایت نویسان کشور در منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک به روایت‌نویسی و انتشار تصاویر پرداخته که بیشتر در بستر فضای مجازی منتشر خواهد شد و مانعی برای چاپ نیز ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با سیل بلوچستان، روایت نویسی در کنار مردم انجام شد و حضور فعال نیروهای مردمی و جهادی و حتی تلاش بی‌نظیر و متفاوت از سال‌های گذشته توسط مسئولان نظام در منطقه و حضور آنها در کنار مردم اتفاق جالبی بود که روایت آن توسط روایت نویسان انجام شده و این اقدام مانع از ناامید کردن مردم توسط رسانه‌های معاند خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: حوزه هنری استان در طرح «نویسنده شو» که بورسیه استعدادهای نویسندگی استان است در حال حاضر ۲۰ نفر بورسیه دارد و در سال جاری اولین مجموعه داستانی کوتاه از بورسیه حوزه هنری به چاپ خواهد رسید.

سیاسر یادآور شد: در حوزه‌های فیلمنامه نویسی، طنز و غیره دوره فیلم‌سازی مِستاگ ویژه شهرستان‌های استان و در بخش تولیدات، تئاتری در مورد مبارزه و فعالیت شهید محبعلی فارسی در حال تولید است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در بحث تولیدات تصویری نیز مجموعه‌ای از مستندها و فیلم‌های داستانی و در حوزه مفاخر مستند شیرمحمد اسپندار و رئیس الذاکرین و همچنین مستند بازی بومی و محلی «کبدی» معرفی چهره‌های پیشکسوت در این زمینه را داریم.

سیاسر خاطرنشان کرد: همچنین در هفته وحدت امسال رویداد طنز قندک، رویداد تکیه ادب و رویداد معرفی ظرفیت‌های اقوام منطقه در زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 743322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.