آمریکا نقشی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نداشته است

مقامات آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که هیچ اطلاع از قبل یا دخالتی در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق نداشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که آمریکا به ایران اطلاع داده است که هیچ آگاهی از قبل یا مشارکتی در حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه که منجر به شهادت سردار محمدرضا زاهدی و شش تن از همراهانش شد، نداشته است.

آمریکا نقشی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نداشته است

به گفته آکسیوس، این پیام مستقیم نشان‌دهنده دغدغه‌ی عمیق آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی است که ممکن است باعث تشدید تنش در منطقه و واکنش نیروهای مقاومت به از سر گرفتن حملات به آمریکا و اسرائیل شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین به آکسیوس گفته است که ایالات متحده «هیچ دخالتی در حمله [اسرائیل] نداشت و ما از قبل از آن اطلاعی نداشتیم.»

به گفته این پایگاه خبری، سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی مدت‌ها شهید زاهدی را -به عنوان مسئول تسلیحات و هماهنگی نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان- دنبال می‌کرده است و در روزهای اخیر پنجره عملیاتی برای کشتن او باز شد. مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند که رژیم صهیونیستی چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود، به دولت بایدن اطلاع داد اما از آمریکا چراغ سبز درخواست نکرد.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که اطلاعیه قبل از شروع عملیات توسط اسرائیل وارد جزئیات نشد و زمانی انجام شد که جنگنده‌های نظامی آنها در هوا بودند. به عنوان مثال، اسرائیلی‌ها به ایالات متحده نگفتند که قصد دارند ساختمانی در محوطه سفارت ایران را بمباران کنند.

این پایگاه خبری افزوده است که این حمله چندی قبل از کنفرانس تصویری مشاور امنیت ملی آمریکا، جیک سالیوان و وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن با مقامات اسرائیل در خصوص گزینه‌های دیگر به غیر از حمله زمینی به رفح انجام داده شد. طی این جلسه که دو ساعت‌ونیم طول کشید، حمله رژیم صهیونیستی به محوطه کنسولگری ایران مطرح نشد.

آکسیوس در پایان نوشته است که در ساعت اولیه پس از حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل چندین پهپاد پرتاب شده به سمت سرزمین‌های اشغالی از سوریه را با سامانه‌های پدافند هوایی رهگیری کرد. یک مقام نظامی آمریکایی همچنین گفته است که یک پهپاد یک‌طرفه پرتاب شده به سمت پایگاه التنف چندین ساعت پس از حمله دمشق رهگیری شد.

مقامات آمریکایی معتقدند که احتمال افزایش درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی بالاست و یک مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس اعلام کرده که ارتش رژیم در بالاترین سطح آمادگی در برابر حملات تلافی‌جویانه از سمت متحدان ایران در سوریه است.

آمریکا نقشی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نداشته است

کد خبر 741044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.