۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
۴۸ مصدوم در چهارشنبه‌سوری یزد

آمار و ارقام نشان می‌دهد حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۳ در یزد به ۴۸ مصدوم رسیده و کم‌سن‌ترین مصدوم کودکی پنج‌ساله بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی اورژانس استان یزد، شمار مصدومان چهارشنبه‌سوری سال جاری از ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ تا ۸:۰۰ صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ ۴۸ نفر در سطح استان یزد بوده است.

از این تعداد، ۱۳ نفر زن و ۳۵ نفر زن بودند که مسن‌ترین آن‌ها ۴۲ ساله و کم‌سن‌ترین کودکی پنج‌ساله است، همچنین یکی از مصدومان از نیروهای دستگاه‌های امدادی بود.

از این تعداد، ۳۵ نفر به صورت مستقیم با مواد محترقه در ارتباط بودند و ۱۲ نفر عابر و تماشاچی با واسطه دچار مصدومیت و آسیب شدند.

شش نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل شدت جراحات وارده بستری شده که دو نفر از آن‌ها در بخش ICU، چهار نفر در بخش‌های تخصصی بستری شدند و مابقی ۴۲ نفر به صورت سرپایی درمان گرفتند.

تفکیک سنی مصدومین روز گذشته نیز به این شرح است؛ سه نفر از مصدومان زیر ۱۰ سال، ۲۹ نفر بین ۱۰ تا ۲۰ سال، هفت تن بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۹ نفر بالای ۳۰ سال داشتند.

نوع آسیب و مصدومیت‌ها نیز به این گونه است که ۲۷ نفر دچار سوختگی، سه نفر دچار شکستگی، ۲۱ نفر با تروما به اندام، ۱۳ نفر تروما به چشم، پنج تن دچار تروما به سر و گردن، یک نفر بر اثر تروما به گوش و ۱۸ نفر به دلیل بریدگی و خراشیدگی مصدوم شدند.

در این رابطه نیز، ۷۱۲ تماس در این بازه زمانی با اورژانس یزد برقرار شد که منجر به ۲۳۳ مأموریت عملیاتی شد و در شهرستان مهریز در یک مورد به آمبولانس اورژانس خسارت وارد شده است.

در حال حاضر همچنان دستگاه‌های امدادی و بیمارستان‌های سطح استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و احتمال افزایش آمار دور از انتظار نیست‌.

کد خبر 735865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.