برگزاری نشست ائتلاف مردمی نیروهای انقلابی اصفهان با حضور اصحاب رسانه

بعدازظهر امروز نشست انتخاباتی ائتلاف مردمی نیروهای انقلابی اصفهان (امنا) با حضور اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد و هریک از کاندیدها به شرح برنامه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بعدازظهر امروز_ چهارشنبه نهم اسفند_ نشست انتخاباتی ائتلاف مردمی نیروهای انقلابی اصفهان (امنا) با حضور امین یوسفی دبیر امنا، حجت الاسلام حسین میرزایی، محمود محمودزاده، مسعود نیکدستی و جمعی از اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد و هریک از کاندیدها به شرح برنامه‌های خود پرداختند. لازم به ذکر است که منصور باقرصاد رنانی و عباس مقتدایی از دیگر اعضای فهرست امنا به دلیل تداخل برنامه در این نشست حضور نداشتند.

دبیرکل امنا: امنای اصفهان شعبه دیگری ندارد

یوسفی دبیرکل مجمع امنای اصفهان اظهار کرد: امنای اصفهان از ابتدای سال دارد تلاش می‌کند و عنوانی هم به نام ائتلاف مردمی نیروهای انقلابی اصفهان ثبت کرده‌ایم، اما یکی دو ماهی است در تهران ساختاری با اسم ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: اصفهان همیشه در کارهای صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و خصوصاً سیاسی پیشتاز بوده است، اما چیزی که ناراحت کننده است این است که حکمی برای آقایی در اصفهان زده شده که لیست امنای اصفهان این است. این کار یک بی اخلاقی است که ایجاد اختلال می‌کند و ما اعلام می‌کنیم که امنای اصفهان شعبه دیگری ندارد و لیست آن شامل آقایان مقتدایی، باقرصاد، میرزایی، محمودزاده و نیک‌دستی است.

محمودزاده: باید از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردم پایه حرکت کنیم

محمود محمودزاده در این نشست اظهار کرد: بزرگترین موضوعی که مشکل امروز اصفهان و کشور است معیشت مردم است و باید بر اساس مدل‌های اقتصادی که طراحی شده مبنای جدیدی با مردمی کردن اقتصاد انجام شود و اقتصاد از دولتی به سمت اقتصاد مردم پایه و سهامی عام متعلق به مردم حرکت کند تا عموم شهروندان بتوانند درآمد دومی داشته باشند و در کوتاه مدت و میان مدت به بهبود اقتصادی برسیم.

وی افزود: امروز اصفهان نیاز به کار و فعالیت جدی دارد و امروز ما در اکثر شاخص‌های توسعه عقب افتادگی جدی داریم که باید با یک عزم جدی و مشارکت مردم بر اینها فائق آییم. تیمی که در امنا دورهم جمع شدند از متخصصین تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم تحولات بنیادی در این دوره مجلس برای استان و کشور رقم بزنیم.

محمودزاده در پاسخ به سوالی درخصوص گردشگری استان گفت: این یک مزیت ویژه توسعه اصفهان است که در کشور کمتر رقیب داریم و جزو ده شهر تاریخی دنیا هستیم. ما در اصفهان ۲۲ هزار اثر تاریخی داریم اما تنها ۱۸۵۵ اثر ثبت ملی و ۹ اثر ثبت جهانی شده است. وقتی تنها ۹ درصد از آثار ما ثبت شده یعنی چراغ سبز برای تخریب آنها داده‌ایم و پشتیبانی قانونی برای حمایت ندارند.

وی در رابطه با مسکن مهر تصریح کرد: ما در پروژه مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن را در کشور از ۸۶ تا ۹۲ شروع کردیم که ۱ میلیون و صدهزار خود مالک و ۱ میلیون و صدهزار با زمین‌های دولت بود. از این تعداد ۴۵ هزار میلیارد تومان با ارز ۹۰۰ تومانی، خط اعتباری پشتش بود. سهمیه اصفهان ۱۷۵ هزار واحد بود که سهمیه ما ۷۰ درصد بیشتر از استان‌های همتراز بود اما تنها استان بزرگی که توانست در سال ۹۳ پروژه را تحویل بدهد اصفهان بود و ما توانستیم با متری ۲۰۰، ۳۰۰ و نهایتاً ۵۰۰ هزار تومان مسکن را تحویل اعضا دهیم و بحران جدی در این قضیه در اصفهان شاهد نبودیم.

معاون سابق مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: من در سال ۹۸ برای معاونت مسکن و ساختمان دعوت شدم. آن زمان آقای اسلامی وزیر وقت ۴۰۰ هزار واحد تحت عنوان اقدام ملی مسکن قول داده بودند و من بجای ۴۰۰ هزار واحد، ۵۴۰ هزار واحد شروع کردم، درحالیکه این طرح یک ریال خط اعتبار و یارانه نداشت، اما با ابتکاری که به خرج دادیم بجای معطل ماندن برای تأمین اعتبار از طریق اعتمادسازی که با هزاران مصاحبه در سه سال انجام شد، با پول خود مردم پروژه را جلو بردیم.

محمودزاده افزود: به این شکل در سال ۹۹ و اوج کرونا ۱۵ هزار میلیارد تومان پول از خود مردم گرفتم و نقش اصلی دولت را که مدیریت، سیاست گذاری و جهت دهی به موضوعات است را عمل کردم و این ۵۴۰ هزار واحد با پول مردم جلو رفت. همین مدل را من تبدیل به یک مدل اقتصادی در حوزه معیشت کرده‌ام.

محمودزاده: گردشگری، معادن و دانش بنیان‌ها فرصت‌های توسعه استان هستند

وی تصریح کرد: در اقتصاد بین الملل درآمد همه کشورها از محل بخش خصوصی است و دولت‌ها از این طریق کشور را اداره می‌کنند، اما بخاطر ۶۰ سال اقتصاد نفتی در ایران، دولت‌ها احساس بی نیازی به بخش خصوصی کردند و اگرچه بعد از انقلاب ما بخش خصوصی را مطرح کردیم اما تمام قوانین به نفع دولت است. به اعتقاد من تنها راه گریز ما تغییر قوانین به نفع اقتصاد مردمی است و باید شرایط حضور مردم در اقتصاد به صورت عمومی در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های سهامی عام فراهم شود.

محمودزاده درخصوص برنامه برای اشغال زایی در استان گفت: در اصفهان چند فرصت اشتغال داریم که یکی از آنها بخش معدن است. ما در معادن دارای پروانه رتبه اول کشور را داریم اما پنجین رتبه برداشت از معادن را داریم و سالانه ۲.۵ میلیون تن برداشت می‌کنیم که می‌تواند تا ۳۰۰ میلیون تن برسد. ما امروز برای باز کردن اسنداد توسعه اصفهان مجبور هستیم مسیرهای توسعه جدید باز کنیم و به سمت صنعت سازگار با محیط زیست برویم.

وی اظهار کرد: یا در زمینه دانش بنیان‌ها بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که به تأیید معاونت علمی ریاست جمهوری رسیده که سال گذشته قریب به ۹۰۰۰ نفر شاغل، ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی و صادرات به ۴۰ کشور با ارزش ۵۴ میلیون دلار داشته است. این ظرفیت منحصر به فردی است که اصفهان می‌تواند روی آن تمرکز کند.

محمودزاده در انتها بیان کرد: یک تهدید اصفهان این است که ششمین استان پیر کشور است. در جمعیت زیر ۱۵ سال رتبه ۲۵ کشور را داریم، در جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال که جمعیت فعال هستند رتبه بیست و هشتم کشور هستیم، در رشد پس انداز بانکی رتبه بیستم هستیم و رتبه ۲۷ ازدواج کشور را داریم، برای رفع این تهدیدها باید فرصت‌هایی را که اشاره کردم فعال کنیم و رویکرد مجموعه مدیران استان باید در جهت ایجاد فضای توسعه جدید باشد. اقتصاد در اسارت دولت است و مجلس باید آن را از اسارت دولت رها کند.

نیکدستی: باید صدای مظلومیت اصفهان را به گوش همه برسانیم

مسعود نیکدستی در این نشست اظهار کرد: توافق ما در امنا این بود که خدمت صادقانه و بدون چشم داشت نسبت به مطامع دنیوی داشته باشیم و سهمیه‌بندی‌های سیاسی برای ما مطرح نبوده است.

وی افزود: اولویت‌های اول اصفهان علاوه بر بحث معیشت، مسئله جریان دائمی زاینده رود، آلودگی هوا و فرونشست است که باید تمام فرایند نمایندگان مجلس به سمتی برود که صدای مظلومیت را به گوش همه برسانیم، زیرا مشکل زاینده رود فقط مشکل اصفهان نیست و باید کاری کنیم این صدا ضریب پیدا کند و با هم افزایی نمایندگان کل استان و حتی نمایندگان کل حوزه آبریز از استان‌های دیگر حل شود.

نیکدستی ادامه داد: طبق اینکه نیاز فعلی ما معیشت و اقتصاد است باید طبق متد اقتصاد مقاومتی پیش برویم و به عنوان سربازان این عرصه ورود کنیم و عمده‌ترین کاری که باید برای اقتصاد کرد این است که مردم را در قالب تعاونی‌ها پای کار بیاوریم. به اعتقاد من نمایندگان هر منطقه اولویت اولشان باید اولویت مردمی که به آنها رأی دادند باشد و من نمی‌توانم به عنوان نماینده اصفهان نظرات اقشار مختلف مانند تولیدکننده، کارگر، دانشجو، خانواده شهید، خانم خانه دار، کشاورز شرق اصفهان که در حق او اجحاف شده یا خانم بارداری که به دلیل آلودگی بچه اش سقط می‌شود را نادیده بگیرم.

وی تاکید کرد: به نظر من نماینده مجلس باید جهانی فکر کند، کشوری برنامه ریزی کند و منطقه‌ای عمل کند و اینها باهم منافاتی ندارند. افق دید نماینده مجلس باید با تصویب خوب قوانین و اجرای آن این باشد که تا ۲۰ سال و ۴۰ سال آینده جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در نظم نوین جهانی ارتقا بدهد تا ایران اسلامی به عنوان یکی از تصمیم گیران عرصه بین‌الملل و یک قدرت جهانی ثبات داشته باشد. پاشنه آشیل امروز ما بحث اقتصاد و معیشت خانواده‌های ایرانی است که باید آن را حل کنیم.

نیک‌دستی تصریح کرد: من مسئولیت دولتی نداشته‌ام زیرا در بخش بهداشت و درمان ما دو مرکز داشتیم و من تولید کننده هستم و تقریباً ۱۲۰ نفر مشغول به کار هستم، من به عنوان یک مطالبه گر در بحث نمایندگی ورود کردم و اعتقاد دارم کل کشور ما ظرفیت پیشران بودن در تمدن اسلامی را دارد.

وی بیان کرد: در اوایل انقلاب چالش امنیتی اولویت اول کشور بود و حاکمیت به این نتیجه رسید در این زمینه سرمایه گذاری کند و در نتیجه ما به یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در حوزه امنیتی تبدیل شدیم. امروز هم چالش کشور ما بحث معیشت و اشتغال قشر جوان است و من اعتقاد دارم نماینده باید رویکرد داشته باشد تا برنامه مشخص، زیرا اگر ۲۹۰ نماینده بخواهند برنامه داشته باشد یک سمفونی می‌شود.

نیک‌دستی تاکید کرد: رویکرد من با توجه به اینکه تولید کننده هستم حمایت از صنعت و تولید است و تمامی مسائل بخش تولید به وسیله دولت و مجلس باید رفع شود زیرا افزایش تولید باعث تولید ثروت و رفاه بیشتر می‌شود.

میرزایی: انتخاب شوم تحقیق و تفحص از بانک‌ها را در دستور کار قرار می‌دهم

حجت الاسلام حسین میرزایی در این نشست اظهار کرد: ما چون تجربه نمایندگی داریم اول باید گزارش کار بدهیم و بعد در خصوص برنامه‌های آینده بگوییم. یک نماینده مجلس فقط اگر چهار بودجه ۱۴۰۳، ۱۴۰۴، ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ را بخواهد تصویب کند صدهزار میلیارد تومان است و بله و نخیری که می‌خواهد در بودجه بگوید منهای بقیه قوانین بسیار مهم است، پس باید در نظر بگیرید کسانی را می‌خواهید به مجلس بفرستید که با صحنه خطیری با قیمت مادی و زمینی صدهزارمیلیارد تومان مواجه هستند.

وی افزود: اولین چیزی که باید در انتخاب لحاظ کنید نه تخصص است نه تجربه بلکه اولین چیز سلامت است، زیرا اگر یک نماینده ویژگی‌های دیگر را داشته باشد اما سلامت نداشته باشد به درد نمی‌خورد. در خصوص کارهای مجلس یازدهم مبنا منویات رهبر معظم انقلاب است، ایشان اول هر دوره مجلس دیداری با نمایندگان دارند و با توجه به افق و وسعت نگاهی که دارند اعلام می‌کنند اولویت‌های امروز جامعه چیست، ما نیز در مجلس یازدهم سعی کردیم در حد وسع آنها را پیگیری کنیم و تبدیل به قانون کنیم.

میرزایی ادامه داد: برای مثال ما بحث احیای سواحل مکران و داستان شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری ریلی را که رهبر فرموده بودند با نگاه به مسیر پیشرفت اقتصادی کشورهای بزرگ دنیا پیگیری کردیم و تبدیل به حکم قانونی شد و تحولی بنیادینی در حوزه ریلی ما برای افق ۵۰ تا ۱۰۰ ساله رقم زد.

وی تصریح کرد: مورد مهم دیگر بحث مبارزه با اژدهای هفت سر فساد بود که بنده تحقیق و تفحص از فولاد را مدیریت کردم که بنا بر کیفرخواست دادستان قوه قضائیه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده در تیرماه امسال ده متهم داشته که با اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور فرایند دادگاه آنها در حال برگزاری است.

میرزایی افزود: اقداماتی مانند مالیات بر باغ ویلاهای گران‌قیمت پیشنهاد بنده بوده که در بودجه لحاظ شد، همچنین درآمد سلبریتی ها مجدداً از یک سقفی به بعد مشمول مالیات شد و از این دست اقدامات فراوان انجام شده است. در صورتی که مجدداً انتخاب شوم در مجلس بعدی تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور را در دستور کار قرار خواهم داد.

میرزایی: هرگز درمورد اختلاس ۹۲ هزار میلیارد فولاد حرفی نزدم

وی تاکید کرد: در خصوص داستان ۹۲ هزار میلیارد من هرگز این حرف را نزدم و حتی زمانی که در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما شرکت کردم و مجری روی مبلغ ۹۲ هزار میلیارد اصرار کرد گفتم این‌طور نیست، پرونده باید در قوه قضائیه رسیدگی شود و قوه نتیجه را اعلام کند. اینکه چه کسی رقم ۹۲ هزار میلیارد را گفته با یک جستجوی ساده در اینترنت مشخص می‌شود. گزارش نهایی بنده برای کمیسیون صنایع، هیأت رئیسه مجلس و قوه قضائیه محرمانه بوده است اما چیزی که منتشر شده پیش گزارشی بوده که در کمیسیون صنایع با اعضای هیأت تحقیق و تفحص بنا بر قانون ارائه شده تا اگر ایراد و نقصی وجود داشت متخصصان بفرمایند و گزارش نهایی را تحویل بدهیم.

میرزایی ادامه داد: گزارش من ۴۰ صفحه با پیش گزارش متفاوت است و اگر پیش گزارش منتشر شده را بنده یا دفترم یا هیأت اجرایی تحت امر بنده از دایره محرم به نامحرم، بیرون برده باشند من باید پاسخگو باشم اما اگر از جانب شخصی است که تحت امر من نبوده من پاسخگو نیستم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص سرنوشت این گزارش گفت: نتیجه این است که بنا بر کیفرخواست دادستان قوه قضائیه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی در تیرماه امسال پرونده ده متهم با اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور داشته که نه منع تعقیب دارد نه موقوفی؛ کیفرخواست پرونده نیز صادر شده و مراحل دادگاه درحال طی شدن است.

میرزایی: نامه مؤسسه انشا درخصوص دریافت ۲۰۰ میلیون تومان از فولاد جعلی است

وی در خصوص دریافت ۲ میلیارد ریال از فولاد گفت: من سوم اسفند ۱۳۹۸ پس از اینکه رأی اوردم استعفای رسمی خود از مؤسسه انشا را به استانداری اصفهان تحویل دادم. دو نفر انسانی که من تاکنون ندیده‌ام بعداز رفتن من نامه‌ای را جعل کردند با سربرگ مؤسسه انشا و ۲۰۰ میلیون تومان پول گرفتند، سپس حسابی در بانک ملی باز کردند و این ۲۰۰ میلیون به حساب آنها ریخته شده و حساب بسته شده و رفته‌اند، درحالیکه حساب رسمی ما در انشا رسالت بود و مدیرعامل نیز باید نامه را امضا می‌کرد. مؤسسه انشای واقعی اعلام کرده این نامه جعلی است و از این دو نفر شکایت کرده و پیگیری قضائی انجام شده است.

میرزایی افزود: مؤسسه انشای واقعی یک ریال از فولاد دریافت نکرده و اسناد آن در اطلاعات و قوه قضائیه بررسی شده و تمام دستگاه‌های نظارتی نیز صلاحیت من را هنگام ثبت نام تأیید کردند.

میرزایی: با انتقال آب دریا به اصفهان زلف صنعت از زاینده رود جدا می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در رابطه با طرح بن بروجن گفت: تخصیص آب بن بروجن سال ۱۳۹۰ انجام گرفته است و اگر فکر می‌کنید بن بروجن در آبان ۱۴۰۲ افتتاح شده اشتباه می‌کنید، این پروژه از سال‌های قبل آب برداشت میکرده و مسیر آن طی شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص زاینده رود در جلسه با وزیر کشور و وزیر نیرو، بنده به همراه آقای طغیانی و نقدعلی امضاهای پروژه‌ها را از وزرا گرفتیم و انتقال آب از دریا در بهار سال آینده انجام و زلف صنعت از زاینده زود جدا می‌شود. من برای همین کار شخصاً تا بندر خمیر رفتم و به دلیل اینکه تخصص من در عمران است در خصوص جانمایی بندرخمیر هم ایرادی گرفتم و گفتم از دریای عمان آبگیر را تأسیس کنید که قرار است از بندر سیریک این اتفاق بیفتد.

میرزایی بیان کرد: در دوسال گذشته پمپاژ آب از تونل سوم متوقف شده بود که امضای ان را از محرابیان گرفتیم و پمپاژ آغاز شده که ۵۰ میلیون مترمکعب اضافه می‌شود. در مجمع نمایندگان از مهندس محرابیان قول شفاهی سد سوم را گرفتیم و سپس امضای آن را هم گرفتیم که بعد از یخ بندان، سد کوهرنگ سه هم محقق شود. کار دیگری که انجام شده پیگیری تونل گلاب دو است. همچنین خط پدافند غیرعامل آب شرب ۴ استان تکمیل و نهایی شده است و ما دیگر دغدغه آب شرب را برای اصفهان نداریم، حتی اگر تونل اشترجان و تصفیه خانه بابا شیخ علی دچار مشکل شود به واسطه این خط اصفهان دچار مشکل آب شرب نخواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: داستان سواحل مکران اگرچه ملی است اما در راستای حل اساسی مشکل آب و هوای اصفهان است زیرا دو سیاست غلط شهرسازی و جانمایی صنایع منجر به وضع هوای امروز اصفهان شده و قریب به ۲ میلیون مهاجر خارجی و داخلی را به اصفهان کشانده است. ما در برنامه هفتم تصویب کردیم که به استان‌های توانمند از جهت اقتصادی و نیروی انسانی، زمین در اختیارشان قرار دهند تا بتوانیم در دراز مدت اولاً جلوی توسعه صنایع را بگیریم و بخشی از آن را کنار دریای عمان منتقل کنیم و بخشی از جمعیت مهاجر را کوچ مجدد بدهیم تا مسئله آب و هوای اصفهان به شکل ریشه‌ای حل شود.

کد خبر 731682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.