رشد ۱۷ درصدی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های متروی پایتخت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ۱۷ درصدی مسیر ویژه نابینایان در ایستگاه‌های مترو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود درستی با اشاره به اینکه در ۶۱ در صد ایستگاه‌های مترو مسیر ویژه روشندلان تعبیه شده است، اظهار کرد: از مجموع ۱۵۶ ایستگاه بهره‌برداری‌شده ۹۶ ایستگاه معادل ۶۱ درصد، دارای مسیر روشندلان در تراز سکو است.

وی افزود: در خط یک ۷۲ درصد، خط دو ۷۲ درصد، خط سه ۵۲ درصد، خط چهار ۶۵ درصد، خط پنج ۳۰ درصد، خط شش ۶۰ درصد و خط هفت ۶۲ درصد ایستگاه‌ها به مسیر ویژه نابینایان تجهیز شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از وجود آسانسور فعال در ۴۵ ایستگاه مترو خبر داد و خاطرنشان کرد: خط ۵ با ۲۲ دستگاه بیشترین تعداد آسانسور فعال را دارد.

درستی با بیان اینکه از ایستگاه صادقیه تا گلشهر در هر دو سکو آسانسور تعبیه شده است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی مترو برای معلولان شده است، در این راستا افتتاح ایستگاه‌های جدید در گرو داشتن آسانسور شده است تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می‌شوند با پله‌های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.

درستی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مناسب‌سازی ایستگاه‌های قدیمی وجود دارد، ادامه داد: در بعضی ایستگاه‌های قدیمی فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده است و در بعضی دیگر نیز به دلیل مشکل دریافت مجوز از سازمان استاندارد، آسانسورها فعال نیست.

وی تاکید کرد: همه ۱۳ ایستگاه خط پنج دارای سطح شیب‌دار در ورودی ایستگاه است، بنابراین می‌توان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت بویژه معلولان حرکتی مناسب است.

کد خبر 728205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.