بهره‌مندی ۳ منطقه روستایی خوزستان از اینترنت پرسرعت

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر با کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از دکل مخابراتی، سه منطقه روستایی در استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با هدف بهبود و توسعه در حوزه ارتباطات و کاهش شکاف دیجیتالی در بعضی روستاهای دوردست اندیکا، دکل مخابراتی تلفن همراه در چکارمان کلنگ‌زنی شد تا روستاییان بتوانند پس از نصب و راه‌اندازی آن از خدمات ارتباطات مخابراتی و الکترونیک بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر آن کلنگ‌زنی دکل مخابراتی در منطقه اسلام‌آباد جایزان امیدیه برای ایجاد عدالت ارتباطی انجام شد که پس از بهره‌برداری از این دو دکل و فراهم شدن تجهیزات اینترنت پرسرعت روستاییان می‌توانند از اینترنت و خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: در ادامه توسعه شبکه ارتباطی همراه اول و اجرای پروژه توسعه و ارتقای فناوری ارتباطات سیار در روستاها به‌منظور استفاده روستاییان از خدمات نوین ارتباطی با تلاش حوزه سیار مخابرات خوزستان، پس از فراهم کردن بستر زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری نسل سه روی دکل مخابراتی همراه اول روستای امام‌زاده عبدالله شهرستان هندیجان نصب و راه‌اندازی شد.

فلاح‌زاده اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی فناوری نسل سه روی دکل تلفن همراه اول، روستای امام‌زاده عبدالله، مناطق نزدیک و جاده مواصلاتی زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و ساکنان این روستا از این پس ضمن بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک، اطلاعات صوت و تصویر را با سرعت بالا تبادل می‌کنند.

وی تاکید کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی، از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه ارتقای ارتباطات سیار در مناطق روستایی است که طبق برنامه‌ای مدون و تعریف شده همچنان در حال انجام است.

کد خبر 727143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 0
    تو رو خدا یک دکل هم برای روستای ما بیارین