۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
«مرگ» در انگلیس گران شد

هزینه‌های تشییع جنازه در بریتانیا به دلیل تورم شاهد افزایش قابل‌توجهی بوده که موجب شده است مردن در این کشور بسیار گران تمام شود. لندن با هزینه متوسط پنج‌ هزار و ۱۷۱ پوند، گران‌ترین و ایرلند شمالی با هزینه متوسط سه‌ هزار و ۲۵۶ پوند، ارزان‌ترین مکان برای مردن در بریتانیا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هزینه کلی خدمات پایان عمر در بریتانیا به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است، به این معنی که نه‌تنها زندگی بلکه مرگ نیز در این کشور بسیار گران است. بر اساس ارقام جدید، مرگ در بریتانیا به دلیل افزایش هزینه‌های مراسم تشییع جنازه طی دو دهه گذشته که با تورم مداوم بدتر شده، به‌طور فزاینده‌ای گران شده است.

افزایش هزینه‌های مردن در بریتانیا

هزینه‌های تشییع جنازه در بریتانیا به‌تنهایی طی ۲۰ سال گذشته در این کشور ۱۲۶ درصد افزایش داشته و مبلغ فعلی در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی نسبت به سال گذشته است. افزایش اخیر تورم به‌شدت در این زمینه تأثیرگذار بوده است. تورم کشور در ماه دسامبر به‌طور غیرمنتظره‌ای به چهار درصد رسید، هرچند بانک مرکزی انگلستان سعی دارد آن را به دو درصد کاهش دهد.

هزینه‌های مراسم تشییع جنازه در مناطق مختلف بریتانیا متفاوت و به‌طور متوسط چهار هزار و ۱۴۱ پوند است، اما هزینه کلی مرگ در این کشور در حال حاضر برابر با ۹ هزار و ۶۵۸ پوند می‌شود که هزینه‌های مقبره، خدمات اولیه تشییع جنازه و موارد اضافی اختیاری مانند میزبانی از یک مراسم یادبود را پوشش می‌دهد. در این میان ایرلند شمالی با هزینه متوسط سه هزار و ۲۵۶ پوند برای مراسم خاک‌سپاری، ارزان‌ترین مکان برای مردن در بریتانیا است. در همین حال لندن با قیمت پنج هزار و ۱۷۱ پوند، به‌رغم کاهش جزئی هزینه نسبت به سال گذشته، همچنان گران‌ترین منطقه بریتانیا برای مردن محسوب می‌شود.

اینجا مردن بسیار گران تمام می‌شود

آینده مردن در بریتانیا

پیش‌بینی‌های ناامیدکننده نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۸، میانگین هزینه‌های تشییع جنازه در بریتانیا از چهار هزار و ۱۴۱ پوند فعلی به پنج هزار و ۱۲۶ پوند افزایش خواهد داشت که این امر بسیاری از مردم را به سمت روش‌های غیرمتعارف کفن و دفن همچون سوزاندن اجساد سوق داده است. ۹۳ درصد از مسئولان کشور این روند را ناامیدکننده توصیف و اظهار کرده‌اند که مردم بیش از آنچه لازم است برای پذیرایی، تابوت به‌ویژه گل هزینه می‌کنند، در غیر این صورت مردن آن‌قدر گران تمام نمی‌شود و نیازی به روش‌های نامتعارف برای دفن اجساد نیست، بنابراین کافی است مراسم ساده برگزار شود و ضمن احترام به متوفی از تلاش برای خوشحال کردن همه در این زمان‌های چالش‌برانگیز اجتناب شود.

کد خبر 722325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.