ساختمان‌های چند طبقه زنجان شناسنامه دار می‌شود

رئیس سازمان آتش نشانی زنجان گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی در شهر ساختمان‌های چند طبقه زنجان شناسنامه دار می‌شود.

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که آتش نشانی در ارتباط با ساختمان‌های ناایمن با آن درگیر است؛ جلب همکاری عمومی است، اظهار کرد: شهروندان برای مقاوم نشان دادن ساختمان‌های خود در برابر بخشنامه آتش نشانی مقاومت می‌کنند.

وی گفت: به ۸۶ ساختمان نا ایمن اخطاریه داده شده است اما توجهی نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آمار اعلامی در بازدیدهای میدانی آتش نشانی احصاء شده است، افزود: قانع کردن سازندگان ساختمان از مشکلات ما است و اغلب مقاومت وجود دارد.

امیر فضلی در ارتباط با شناسنامه‌دار شدن ساختمان‌های بلندمرتبه نیز گفت: در همین راستا ساختمان‌های چند طبقه رصد شده و شناسنامه‌دار می‌شوند و اگر موارد ایمنی مورد نظر آتش‌نشانی رعایت نشود، پلمب خواهیم کرد..

وی با اشاره به اینکه موارد ایمنی در مجتمع‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری و عمومی بارها تذکر داده شده است؛ افزود: حتی در حوزه آموزش و پرورش نیز کارشناسان حضور جدی دارند؛ اما آموزش و پرورش همکاری لازم را ندارد.

امیرفضلی با اشاره به برگزاری مانورهای مشترک به منظور ارتقای سطح آمادگی آتش نشانان افزود: آتش نشانی با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی با اشاره به ارتقای سطح تجهیزات آتش‌نشانان و اورهال شدن ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیان کرد: ایستگاه گلشهر نیز به صورت مادر تخصصی خدمات‌رسانی در حوزه آموزش عمل خواهد کرد.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در ایستگاه گلشهر همه رده‌های دانش‌آموزی در همه مقاطع آموزش داده خواهد شد، اضافه کرد: قطعاً ارائه این آموزش‌ها در پیشگیری از خسارات آتش‌سوزی مؤثر خواهد بود.

کد خبر 720293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.