کار جهادی سر لوحه فعالیت‌های امدادگران باشد/بینایی‌سنجی کودکان تحت پوشش کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: باید کار جهادی سرلوحه تمامی فعالیت‌های مددکاران و امدادگران کمیته امداد استان اردبیل قرار گیرد تا شاهد تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به نیازهای ضروری خانوار تحت حمایت باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضاحسین‌نژاد بعدازظهر امروز _یکشنبه دهم دی_ در جلسه شورای معاونین که در محل اداره کمیته امداد شهرستان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شعاری را که امسال مدنظر قرار داده‌ایم «خدمت‌رسانی خانواده محور جهادی» است که همه امدادگران باید به این موضوع واقف باشند.

وی افزود: در بحث خدمت‌رسانی به خانواده‌ها، باید این موارد رعایت شود که خدمات بی‌منت، به سرعت و عدالت محور انجام شود.

حسین‌نژاد بیان کرد: باید خانواده بزرگ امداد را بدین‌گونه تصور کنیم که یک مجموعه بزرگ متشکل از امدادگران و مددجویان بوده و همه اعضای یک خانواده هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه فهم مشترک از این شعار موجب تسریع و تسهیل در رسیدگی به امور نیازمندان می‌شود، گفت: همواره باید این شعار را مدنظر قرار دهیم تا خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر با اولویت بیشتری به انجام برسد.

وی بیان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی باید به صورت گسترده‌تری وارد عمل شد تا از این ظرفیت‌ها برای رفع نیازمندی اقشار آسیب‌پذیر بیشترین بهره را ببریم.

بینایی‌سنجی ۶۰ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل

صفر توحیدی معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت مددجویان، طی تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی اردبیل، ۶۰ نفر از کودکان زیر شش سال تحت حمایت از خدمات بینایی‌سنجی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این کودکان عضو کانون فرهنگی و تربیتی الغدیر کمیته امداد استان اردبیل هستند، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه، در صورت نیاز به پزشک، مددجویان تحت حمایت به صورت رایگان به چشم پزشکان طرف قرارداد ارجاع و معرفی خواهند شد.

توحیدی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، در صورت نیاز به عینک نیز، این مهم توسط بهزیستی استان تأمین خواهد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت بینایی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی بهداشت چشم، بررسی نارسایی‌های بینایی، تشخیص و تصحیح عیوب انکساری چشم، پیشگیری از بیماری‌های وخیم چشمی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 716320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.