ثبت‌نام ۷۱۰ مدرسه همدان در سایت فعالیت‌های جهادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۷۱۰ مدرسه در سامانه اتناب برای شرکت در طرح شهید عجمیان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول شیدایی امروز- دوشنبه چهارم دی‌- در نشست مشترک شورای معاونین و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان با اشاره به لزوم بررسی دقیق اهداف شکل‌گیری قرارگاه جهادی در آموزش و پرورش اظهار کرد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت و نیز افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی، مردمی و خیریه برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه است.

وی افزود: بر این اساس باید فلسفه وجودی تشکیل این قرارگاه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا اجرای آن به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هدف اصلی تربیت را رسیدن به نقطه عالی کمال دانست و خاطرنشان کرد: این مهم محقق نمی‌شود مگر با پرورش استعدادهای معنوی، هر انسانی با هر درجه و مرتبه از استعدادهای معنوی باز هم نیاز به تربیت دارد بنابراین هدف از تربیت، پرورش استعدادها و توانایی بالقوه است که باید همواره ادامه‌دار باشد.

شیدایی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان طی ۶ ماهه نخست امسال، ادامه داد: ۵۲۰ مدرسه و ۹۲ هزار و ۱۲۰ دانش‌آموز یعنی ۳۰ درصد دانش آموزان استان در طرح ۲۰۲۰ محله هستند.

وی تاکید کرد: در راستای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی دانش‌آموزان کم‌برخوردار شناسایی شده‌اند که یک هزار و ۲۵۰ نفر از همکاران جهادی قرارگاه و ۴ هزار و ۸۷۰ نفر از همکاران جهادی و خیر که کمک ماهانه به کمیته امداد امام (ره) دارند، این افراد را حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه تعداد ۷۱۰ مدرسه در سامانه اتناب برای طرح شهید عجمیان ثبت شده است، گفت: در فروردین ماه امسال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲ هزار و ۶۰۰ بسته بهداشتی، غذایی و لوازم‌التحریر به مبلغ یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین مدارس حاشیه توزیع شده است.

شیدایی افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بسیج دانش‌آموزی نیز ۷۵۰ بسته معیشتی و ۷ تن و ۱۰۰ کیلوگرم مرغ و گوشت به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ بسته درس بازی و ۵۰۰ بسته پویش راه ابریشم (کتاب‌های کمک کنکوری تجربی و ریاضی) بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شد.

کد خبر 714540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.