پیشگویی آینده زندگی افراد با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی قادر است با در دست داشتن اطلاعات مربوط به زندگی افراد، اتفاقات زندگی آینده آن‌ها را پیشگویی کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان کشورهای مختلف با انجام دادن بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که اگر حجم زیادی از اطلاعات مربوط به زندگی افراد را به مدل‌های هوش مصنوعی بدهیم. این مدل‌ها قادر خواهند بود داده‌ها را به صورت سیستماتیک سازمان‌دهی و پیش‌بینی کنند و اعلام کنند که چه اتفاقاتی در زندگی آینده افراد رخ خواهد داد، مدل‌های هوش مصنوعی آموزش دیده حتی می‌توانند زمان مرگ افراد را پیشگویی کنند.

هنگامی که محققان پاسخ‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی را با یافته‌های علوم اجتماعی مقایسه کردند، متوجه شدند که یک هماهنگی خاصی بین آن‌ها وجود دارد. برای نمونه، افرادی که در شرایط اجتماعی بهتری قرار داشتند یا درآمد بالایی داشتند، شانس زنده ماندن بیشتری داشتند، همچنین بیماری‌های روانی می‌تواند باعث بروز مرگ زودرس شود؛ محققان هشدار دادند که به منظور استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگویی زندگی افراد، باید به مسائلی مانند محافظت از داده‌های شخصی و حفظ حریم خصوصی توجه لازم شود.

امروزه شرکت‌های فناوری متعددی از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رویدادهای زندگی و رفتار انسان استفاده می‌کنند، برای نمونه رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی را ردیابی می‌کنند و از آن برای پیش‌بینی رفتار و تأثیرگذاری بر افراد استفاده می‌کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Computational Science منتشر شده است.

ترجمه از: پگاه بهادران، مترجم ایمنا

کد خبر 714476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.