شهدا نقطه قوت ایران اسلامی هستند

امام جمعه موقت اهواز نقطه قوت ایران اسلامی را شهدا و راه آنها دانست و گفت: یکی از ثمرات دفاع مقدس، فتح فلسطین خواهد بود و امروز شاهد مقاومت و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشت سال دفاع مقدس فصل نورانی و جاودانه تاریخ ملت ایران است که با ایثار و جانفشانی جوانان این مرز و بوم عزت، اقتدار و سربلندی را برای همیشه تاریخ به ارمغان آورد. جوانانی که از جان خود گذشتند اما اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن زیر چکمه متجاوزان بماند.

شهید جایگاه والایی میان مردم ایران اسلامی دارد و همواره تشیع پیکر پاک آنها به صورت باشکوه انجام می‌شود اما شهید گمنام برای مردم جایگاه بسیار بالا و عزیز دارد شهیدانی که سال‌ها دور از وطن بودند و پس از بازگشت پیکر پاکشان به صورت گمنام دفن می‌شوند.

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس همزمان با تشیع پیکر پاک ۲۸۰ شهید در کشور با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز تشییع شد.

حجت‌الاسلام میر احمدرضا مراد حاجتی در این آئین اظهار کرد: شهدا، نقطه قوت ایران اسلامی هستند و با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) در مسیر ولایت جانفشانی کردند. فاصله گرفتن از راه و سیره شهدا یک آفت است و برای اینکه در این مسیر قرار نگیریم باید سطح معرفت خود را بالا ببریم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، استکبار جهانی با ۱۲ لشکر پیاده و پیشرفته‌ترین تجهیزات و سلاح‌های هوایی به ایران هجوم آورد و در همین خوزستان تا ۷۰ کیلومتر پیش‌روی کردند به گونه‌ای که شهرهای شوش، اندیمشک، دزفول و اهواز از حیث نظامی سقوط کرده و صدام قصد داشت به مدت یک هفته تهران را فتح کند اما با همت شهدایی همچون جهان آرا، علی هاشمی و … نتوانستند حتی یک وجب از این خاک را تصرف کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به الگوبرداری فلسطینیان از دفاع مقدس ایران، تصریح کرد: یکی از ثمرات دفاع مقدس، فتح فلسطین خواهد بود و امروز شاهد مقاومت و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

وی نقطه قوت ایران اسلامی را شهدا و راه آنها دانست و گفت: اگر شهدا نبودند، امروز شاهد تانک‌های آمریکایی در اهواز بوده و از نام ایران خبری نبود.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: اگرچه در کشور مشکل اقتصادی و کمبودهایی وجود دارد اما به جانوران خائنی همچون "جیش الظلم" اعلام می‌کنیم که امروز ایران اسلامی قدرتمند از همیشه بوده است و دستاوردهای انقلاب به فراتر از مرزهای سرزمینی انتقال یافته است، امروز راه و مکتب شهدا جهانی شده است و به واسطه دفاع مقدس ایران، فریاد بسیاری از ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی به صدا درآمده است.

کد خبر 712568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.