ضرورت فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌ها در توسعه شهرها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهری باید تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و زیرساختی برای خدمت به مردم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمود مسگریان امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در مراسم تجلیل از رانندگان حوزه حمل و نقل شهری که به مناسبت گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل برگزار شد، اظهار کرد: رانندگان در خط مقدم خدمت به شهروندان هستند زیرا از صبح تا شب رانندگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر تلاش دارند تا وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی افزود: با افزایش جمعیت شهرها، شهرها نیز رو به گسترش و توسعه است بنابراین باید تمام امکانات از لحاظ سخت افزاری، نرم افزاری و زیرساختی برای خدمت به مردم فراهم شود تا آسایش و راحتی شهروندان برای زندگی در شهر فراهم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در حوزه ترافیکی، افزود: عوامل راهور، شهرداری، شورای شهر، استانداری در این حوزه وظایف متنوعی دارند، و مدیریت شهری همدان به سهم خود طرح‌های خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای رفع مشکلات ترافیکی اعتبار برای خرید و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده است.

۱۳۰ دستگاه اتوبوس در حال جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر هستند

وحید علی ضمیر، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان ضمن تبریک روز حمل و نقل عمومی، گفت: شهرداری همدان خدمات گسترده‌ای در حوزه حمل و نقل و تردد خودروها و مسافران ارائه می‌کند که زحمت آن بر دوش رانندگان است و با توجه به هندسی شهر با وضعیت حمل و نقل متفاوتی در شهر همدان رو به رو هستیم.

وی از پیگیری مراحل قانونی بازنگری طرح جامع شهری خبر داد و افزود: با توجه به طرح جامع ترافیکی، تا سال ۱۴۱۳ باید ۲۶۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود، اما اکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر در حال جابجایی شهروندان هستند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات حمل و نقل عمومی، گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان، در دو سه سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مالی نسبت خرید اتوبوس شهری با وجود اینکه خرید هر دستگاه ۸ میلیارد تومان است، تلاش کردیم.

ضمیر گفت: ۷۰ درصد ترددها در شهر توسط حمل و نقل شخصی صورت می‌گیرد، که با توجه به سهم کم اتوبوسرانی در جابجایی مسافران، باید این سهم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه احداث پایانه مسافربری در رینگ مرکزی شهر دغدغه مدیریت شهری همدان است، تصریح کرد: در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تسهیلات بانکی کم بهره دیده شده است که در صورت تحقق اتفاقات مثبتی در حوزه تاکسیرانی رخ می‌دهد.

۸ هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار و کالا در شهر همدان مشغول هستند

محمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سازمان حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند و تأثیرات زیادی در خدمت رسانی به شهروندان دارند، اظهار کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی در دوران کرونا به بهترین شکل ممکن به شهروندان خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار و کالا در شهر همدان مشغول هستند، افزود: در حوزه برون شهری شرکت‌های حمل و نقل، تاکسی‌های بی سیم، و پلیس راهور با شهرداری همکاری دارند.

کد خبر 712185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نمایند زمین های مردم حصار حاجشمسعلی که رها شده IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بابا نشستی سر میز برای خودتون می برید می دوزی هر موقع مجوز مردم البته زمین های خالی مردم مجوز ساخت دادید می دونیم راست می گید