کمبود منابع اولیه غذایی در استان اصفهان نداریم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: کمبود منابع اولیه غذایی در این استان نداریم و راهبرد و تدابیر لازم برای تأمین مایحتاج خانوارها صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، امید شریفی بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۰ آذر) در کارگروه آرد و نان شهرستان تیران و کرون با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای تأمین نیازهای ضروری مردم اظهارکرد: در حال حاضر کمبود مایحتاج اصلی غذایی در استان اصفهان نداریم و تدابیر لازم صورت گرفته است.

وی افزود: خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی مثل گندم در برنامه بوده که پیش بینی خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول را داریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه این اقدام علاوه بر حمایت از کشاورزان در پیشگیری از قاچاق کالا و تأمین مواد اولیه غذایی مؤثر است، تصریح کرد: با توجه به شرایط بارندگی در استان، امسال افزایش کشت پیش بینی شده و میزان خرید گندم نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی به وضعیت تولید نان در استان اشاره کرد و اذعان داشت: کیفیت بخشی به این ماده غذایی و همچنین حمایت از نانوایان همسو با سیاست‌های دولت در استان نیز مورد توجه قرار گرفته و به همین خاطر آموزش نانوایان انجام می‌شود.

شریفی یادآورشد: نانوایان چالش‌هایی در انجام کار حرفه‌ای خود دارند که این موضوع در کارگروه تخصصی در حال بررسی و متناسب با سیاست دولت به آن توجه خواهد شد.

وی به مدیریت انرژی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه مدیریت انرژی و سرمایه گذاری توسعه متوازن و متناسب با نیاز جامعه و زیرساخت‌ها است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: توسعه بخش‌های صنعتی و کشاورزی بدون توجه به زیرساخت‌ها و نیاز باعث بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای سرمایه گذاران می‌شود که در کارگروه‌های تخصصی از جمله انرژی به آن پرداخته می‌شود.

لزوم توجه به سهمیه مورد نیاز آرد تیران و کرون

فرماندار تیران و کرو ن در این جلسه با اشاره به جمعیت بیش از ۷۲ هزار نفری این شهرستان گفت: علاوه بر جمعیت منطقه، تردد مسافران و گردشگران تقاضا را برای کالاهایی مثل نان را افزایش می‌دهد که افزایش سهمیه این منطقه نیاز است.

علی محمدی کیا توجه به کیفیت نان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های جدی مردم کیفیت نان است که نظارت و آموزش‌ها می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی به حمایت از نانوایان بر اساس سیاست‌های دولت اشاره کرد و اذعان داشت: امرار معاش بخشی از خانوارها از فعالیت در این حرفه تأمین می‌شود و نانوایی‌هایی با آرد آزاد فعال شده‌اند و در این عرصه کار می‌کنند.

فرماندار تیران و کرون یادآورشد: افزایش یک نانوایی به مجموع این حرفه در این شهرستان و اصلاح و تغییر مالک تعدادی از واحدهای صنفی فعال در این شغل انجام شود.

کد خبر 711282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.