آتش‌سوزی ۱۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی رودبار مهار شد

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش سوزی ۱۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه آغوزین شهرستان رودبار که از دیشب آغاز شده بود، ساعت ۱۴ بعدازظهر امروز مهار شد.

محمدرضا حق‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: آتش سوزی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار از دیشب آغاز شد و با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از نیروی منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، سپاه، نیروهای مردمی و آتش‌نشانان شهرهای رودبار، منجیل و رستم‌آباد ساعت ۱۴ بعدازظهر امروز مهار شد.

وی افزود: با توجه به وزش باد، در این حادثه حدود ۱۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه آغوزین شهرستان رودبار دچار حریق شد و آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و نیروهای آتش‌نشانی اکنون در حال لکه‌گیری و اطفا هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان علت آتش سوزی را عوامل انسانی دانست و خاطرنشان کرد: میزان خسارت و احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی توسط سودجویان با جدیت در دست بررسی است‌.

حق‌بین از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، دریایی و کشاورزی برای گیلان از سوی هواشناسی استان از بعدازظهر سه‌شنبه چهاردهم تا روز شنبه هجدهم آذر خبر داد و تصریح کرد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی با احتیاط باشد و از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

وی گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب و آب گرفتگی معابر، در این مدت دور از انتظار نیست لذا شهروندان و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 709717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.