رویداد هنری منحصربه‌فرد تبریز در ادای احترام به شهدا

رویداد هنری «رسم شاهدان شیدایی» با حضور هنرمندان تجسمی مطرح ملی و استانی در صحن مسجد تاریخی کبود برگزار شد و هنرمندان تبریزی به خلق آثاری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، هم‌زمان با کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، رویداد هنری «رسم شاهدان شیدایی» با حضور هنرمندان تجسمی مطرح ملی و استانی در صحن تاریخی مسجد کبود تبریز در روزهای نهم و دهم آذر برگزار شد که طی این رویداد هنرمندان به خلق آثاری در راستای ادای احترام به ساحت مقدس شهدای آذربایجان‌شرقی پرداختند.

رویداد هنری «رسم شاهدان شیدایی» با حضور هنرمندانی همچون حسن روح‌الامین، محمدعلی نادری، محمد حبیبی، محمدجواد صدوق، محمدکاظم حسن‌وند، علی بحرینی، طهمورث آشناگر، روح‌الله پروین و عباس برزگر گنجی در سطح ملی و هنرمندان شاخصی از استان چون شاهرخ اختیاری، مریم موسوی، شبنم کسایی و اعظم مهرابی حضور داشتند و به خلق آثاری در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای گلگون‌کفن استان پرداختند.

سبک نقاشی اکثر هنرمندان حاضر در این رویداد، ترکیبی از سبک رئال و سورئال است و وجاهت قدسی و آسمانی آثار هنرمندان در این رویداد نشان از معنویت شهدا و توجه هنرمندان به این امر دارد.

رویداد هنری منحصربه‌فرد تبریز در ادای احترام به شهدا

ترسیم ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار هنرمندان

سردار سرتیپ دوم اصغر عباس قلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان توصیف این رویداد هنری از ترسیم فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا اظهار کرد: در این کارگاه شاهد آثار برجسته و هنرمندانه‌ای هستیم که اگر کسی به آرمان، اهداف و حماسه‌آفرینی شهدا توجه داشته باشد، تمام اقدامات آسمانی و ماندگار شهدا، ظرافت کاری رزمندگان و احساسات و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار ظریف و هنرمندانه عزیزان به زیبایی ترسیم شده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم نشر و استفاده آثار این رویداد اذعان کرد: به‌خاطر استفاده از ذوق هنرمندان و جهت ماندگارسازی راه و آرمان شهدا از این آثار در نمایشگاه‌های دیگر استفاده خواهیم کرد تا هنرمندان دیگر از این آثار اقتباس کنند و با ذوق هنری خود، از این آثار سوژه بگیرند.

سردار عباس قلی‌زاده خاطرنشان کرد: هر اقدام که به‌صورت هنرمندانه برای تبیین آرمان‌های شهدا باشد و ارزش‌های ایثار و شهادت را ماندگار کند، قدمی در راستای ادای دین و تکلیف به شهدا و رزمندگانی است که ما امروز به این عزیزان مدیونیم.

وی با اشاره به درخشان و برجسته بودن آثار رویداد هنری رسم شاهدان شیدایی، ادامه داد: این آثار نشان‌گر آسمانی‌بودن، روحیه لطیف، شجاعت و قدرتمندی شهدا هستند.

رویداد هنری منحصربه‌فرد تبریز در ادای احترام به شهدا

میزبانی از هنرمندان ملی در رویداد هنری رسم شاهدان شیدایی

امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز به خبرنگار ایمنا گفت: در این رویداد، ما میزبان هنرمندان تجسمی مطرح ملی و استانی در قالب یک رویداد منحصربه‌فرد کشوری در تبریز هستیم. این کارگاه هنری که پیش‌مقدمهٔ کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی است تلاش دارد تا در حوزه تجسمی با خلق آثاری از شهدای عزیز استان و دیگر رویدادهای موضوعی که در این حوزه هستند بتواند در انتقال پیام و محتوای مدنظر نقش خود را ایفا کند.

وی تولیدات هنری و ادبی را که به‌واسطه آن رویداد ایجاد می‌شود، از مصادیق ماندگاری هر کنگره دانست و اضافه کرد: ما در رویداد هنری رسم شاهدان شیدایی در حوزه تجسمی میزبان چهره‌های بزرگ ملی و استانی هستیم تا به خلق آثاری فاخر در زمینه ایثار و شهادت بپردازند.

رویداد هنری منحصربه‌فرد تبریز در ادای احترام به شهدا

«رسم شاهدان شیدایی» در معرفی شهدا و انتقال پیام شهیدان موفق بوده است

غلامرضا سیفی، معاون فرهنگی و هنری سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دو مطالبه اساسی رهبر انقلاب در برگزاری کنگره‌های ملی شهدا ذکر و یاد و نام شهدا و انتقال پیام شهداست که این رویداد یکی از بهترین رویدادهای مربوط به کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی است، چراکه هم در معرفی شهدا و هم در انتقال پیام شهیدان موفق عمل کرده است.

معاون فرهنگی سپاه عاشورا با اشاره به لزوم به‌کارگیری و نشر این آثار در قالب‌ها و پلتفرم‌های مختلف گفت: در حوزه بیلبوردهای شهری، در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و در حوزه فضای مجازی از این آثار استفاده خواهیم کرد.

هنرمندان تجسمی رویداد هنری «رسم شاهدان شیدایی»، با وجود اینکه در انتخاب موضوع آثار محدودیت داشتند، اما با این وجود به خلق آثاری متفاوت و بی‌نظیر پرداختند که نشان از رقم خوردن یک رویداد هنری و فرهنگی شاخص در سطح ملی دارد.

آثار هنری بی‌نظیر و چشم‌نوازی که در این رویداد هنری به دست ظریف و خلاق هنرمندان بر بوم نقاشی نشستند، در تکنیک نیز تفاوت‌هایی با هم داشتند و این نقطه تمایز از نقاط قوت این رویداد منحصربه‌فرد هنری در سطح ملی نیز بود.

کد خبر 708588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.