دستگیری ۶ دهیار در استان هرمزگان

دادستان مرکز استان هرمزگان از دستگیری شش دهیار، سه کارمند اداره صمت و دو عضو سازمان نظام مهندسی به اتهام همکاری با قاچاقچیان سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری هرمزگان، عارف اکبری اظهار کرد: در پی گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در خصوص همکاری ۶ نفر از دهیاران در روستاهای تابعه بندرعباس به همراه ۳ نفر از کارمندان اداره صمت و ۲ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی با قاچاقچیان سوخت، به دستور مقام قضائی، نسبت به دستگیری این افراد اقدام شد.

وی افزود: در روند تحقیقات قضائی مشخص شده است که متهمان از طریق صدور تاییدیه خلاف واقع برای دارندگان ماشین‌آلات راهسازی، امکان دریافت سوخت بدون هیچ‌گونه فعالیتی را فراهم و از این طریق اقدام به معاونت در قاچاق می‌کردند.

دادستان مرکز استان هرمزگان با اشاره به اینکه علیه دو نفر از مسئولان اتحادیه‌های صنفی نیز اعلام جرم شده است، خاطرنشان کرد: برای متهمان دستگیرشده قرار تأمین کیفری صادر شده است و رسیدگی قضائی به منظور شناسایی ابعاد دیگر این پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد که با تکمیل روند تحقیقات، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه مبارزه بی امان دستگاه قضائی با مظاهر فساد با جدیت و قاطعیت ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: پرونده‌های مبارزه با فساد به‌صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم دادگستری هرمزگان، تحت نظارت مدیریت ارشد قضائی استان قرار دارد و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در این خصوص گفت: فساد مالی را به‌هیچ‌وجه برنمی‌تابیم و با اخلالگران این حوزه قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

کد خبر 707425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.