ایران - ازبکستان / آزمون جدی برای شاگردان ژنرال

در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، امروز دو تیم ایران و ازبکستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان‌_ دو تیم ایران و ازبکستان از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ایران _ ازبکستان

زمان: سه‌شنبه، ۳۰ آبان

مکان: ورزشگاه بنیادکار تاشکند

داور: محمد عبدالله محمد، محمد احمد الحمدی (کمک اول)، محمد حسن المحری (کمک دوم)، حبیب اسماعیل (داور چهارم)

تقابل اخیر دو تیم: پنج پیروزی (ایران)، صفر پیروزی (ازبکستان)، صفر تساوی

ایران _ ازبکستان/ آزمون جدی برای شاگردان ژنرال

عملکرد دو تیم در ۱۰ بازی اخیر

شاگردان ژنرال در شرایطی آماده رویارویی با حریف ازبک خود خواهند شد که در ۱۰ بازی اخیر خود موفق به کسب ۹ پیروزی و یک تساوی شده‌اند، بنابراین می‌توان گفت تیم کشورمان با آمادگی نسبتاً بالایی برابر حریف خود صف‌آرایی خواهد کرد، در سوی مقابل نیز تیم فوتبال ازبکستان در ۱۰ دیدار اخیر خود موفق به کسب ۶ پیروزی، دو تساوی و دو شکست شده است و با این شرایط شاگردان امیر قلعه‌نویی نسبت به هنگ‌کنگ بازی دشوارتری پیش‌رو خواهند داشت.

ایران _ ازبکستان/ آزمون جدی برای شاگردان ژنرال

ایران؛ پیروز قاطع جدال با ازبک‌ها

بااینکه بیشتر اهالی فوتبال اعتقاد دارند تیم کشورمان نسبت به مسابقات اخیر خود امروز محک جدی‌تری خواهد خورد، اما با یک نگاه اجمالی به آمار و ارقام ۹ دیدار گذشته این دو تیم متوجه خواهیم شد که تیم ملی ایران در ۸ تقابل موفق به کسب پیروزی شده و تنها یک بار برابر ازبکستان تن به شکست داده است، نکته قابل توجه این است که در تمام دیدارهای اخیر دو تیم شاگردان ژنرال موفق به باز کردن دروازه حریف خود شده‌اند و همین مسئله سبب می‌شود به گلزنی مهاجمان کشورمان در مصاف امروز امیدوار باشیم.

تقابل تیم دوم آسیا با تیم دهم

شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۱۵۵۶.۵۹ امتیاز بالاتر از سوئد و پایین‌تر از پرو ایستاده‌اند. نکته قابل توجه این تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌هایی مثل اوکراین و صربستان هم قرار گرفته است همچنین یوزان ایران در میان تیم‌های آسیایی پس از ژاپن (تیم بیستم جهان) دومین تیم قاره کهن محسوب می‌شوند. تیم ایران در قاره آسیا با ٣٩ امتیاز کمتر در مقایسه با تیم ژاپن، در رده دوم قرار دارد در مقابل تیم ازبکستان در رده هفتادوهفتم فیفا و دهم آسیا قرار دارد.

ازبکستان تاکنون موفق به صعود به معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا نشده است. ایران با ازبکستان دو بار در مقدماتی جام‌جهانی در دوره‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم‌گروه بوده که در هر دو بار تیم ملی موفق به راهیابی به جام‌جهانی شد. از این گروه دو تیم به مرحله بعد خواهند رفت که با توجه به سوابق تیم‌های حاضر در این گروه، ایران و ازبکستان شانس‌های اصلی قرار گرفتن در دو جایگاه نخست هستند. از جام‌جهانی ۲۰۲۶ تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات به ۴۸ تیم افزایش خواهد یافت به علت شانس حضور تیم‌هایی نظیر ازبکستان در جام‌جهانی افزایش یافته است.

ایران _ ازبکستان/ آزمون جدی برای شاگردان ژنرال

کد خبر 705867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.