حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان یزدی حرکت هدفمند ارگان‌های دولتی را می‌طلبد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نرخ بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان گفت: با بسیج همگانی ارگان های دولتی که نقش مستقیم در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارند، می‌توانیم از مشکلات این بخش بکاهیم.

به گزارش خبرگزار ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، اظهار کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری در استان یزد رو به کاهش است اما در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که تعداد آنها نزدیک به ۲۴ هزار نفر می‌باشد به مشکل برخوردیم و مدیران حوزه اقتصادی باید راه‌حلی در این زمینه ارائه کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: با بسیج همگانی ارگان‌های دولتی که نقش مستقیم در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارند، می‌توانیم از مشکلات این بخش بکاهیم و از طرفی جامعه کار و تولید را از ظرفیت‌های خوب این حوزه مطلع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: مشارکت مردمی در اقتصاد بحث بسیار مهمی است زیرا به تعبیر رهبری هر جا مردم وارد عرصه شده‌اند پیروزی حاصل شده است. مدیران حوزه اقتصادی به نحوه مشارکت مردم در اقتصاد نگاه و توجه جدی و ویژه داشته باشند و آنها در قبال مردم مسئولیت برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی، ظرفیت‌سازی، هدایت و کمک دارد.

شاه‌حسینی در خصوص تهیه گزارش برای سفرهای شهرستانی مدیران حوزه اقتصادی، گفت: تهیه این گزارش‌ها کمک می‌کند تا از همه ظرفیت شهرستان‌ها و مدیران برای رفع نیازها و حل مشکلات مردم استفاده شود.

کد خبر 703395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.