فروش ۲۸ میلیارد تومانی بچه زرنگ / اکران‌های دانشگاهی آغاز شد

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» پس از یک ماه اکران سینمایی، وارد اکران‌های دانشگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری که از پنجم مهر در سالن‌های سینمای سراسر کشور روی پرده سینماها رفته، با گذشت بیش از یک ماه اکران‌های دانشگاهی آن، نیز آغاز شده است.

این انیمیشن از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ اکران شد و تاکنون با ۱۸ هزار و ۴۱۴ اکران و فروش ۸۱۳ هزار و ۶۵۸ بلیت موفق به فروش ۲۸۱,۶۲۱,۹۸۷,۵۰۰ ریالی شد و توانست پرفروش‌‎ترین فیلم کودک سینمای ایران شود.

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» که به همت یک تیم ۲۵۰ نفره ساخته شده است با به‌کارگیری تکنیک‌های روز هنر-صنعت انیمیشن به ویژه در بخش مدل‌سازی، ریگ، انیمیت، سیمولیشن، FX و غیره در جایگاه کیفی بالاتری نسبت به آثار قبلی ساخته شده در کشور قرار گرفته است.

همچنین در مرحله رندرینگ این اثر با به‌کارگیری توان فنی سرورهای ایرانی، بیش از ۳۰ میلیون گیگاهرتز پردازش کامپیوتری انجام شده است، این در حالی است که در اثر قبلی گروه هنر پویا یعنی انیمیشن سینمایی فیلشاه، بخش عمده‌ای از فرایند رندرینگ با استفاده از سرورهای خارجی انجام شده بود.

هم‌زمان با اکران سینمایی از نیمه آبان اکران دانشگاهی این انیمیشن هم آغاز شده است و در همین مدت دانشگاه‌هایی از سراسر کشور متقاضی اکران «بچه زرنگ» بوده‌اند.

علاقه‌مندان برای اکران دانشگاهی این انیمیشن می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۸۰۸۲۰۵۰ تماس بگیرند.

خلاصه بچه زرنگ:

در خلاصه داستان فیلم انیمیشن بچه زرنگ آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند، اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است؛ ببر ایرانی. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است…

عوامل فیلم بچه زرنگ:

کارگردانان: بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی

تهیه‌کننده: حامد جعفری

نویسنده: علی رمضان و هادی محمدیان

مدیر دوبلاژ: سعید شیخ‌زاده

صداپیشگان: هومن حاجی‌عبداللهی (ببری یا همون ببر مازندران!)، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی.

تدوین: حسن ایوبی

آهنگساز: امیر توسلی‌

این فیلم محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه گروه هنر پویا است.

بچه زرنگ در جشنواره فجر ۱۴۰۱:

این انیمیشن در جشنواره فجر چهل و یکم، نامزد بهترین تدوین، موسیقی متن، صداگذاری، فیلمنامه، کارگردانی، فیلم و انیمیشن شده و در نهایت به‌عنوان بهترین انیمیشن انتخاب شد.

کد خبر 702316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.