دفاع مقدس سرمشق مبارزان فلسطینی قرار گرفته است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مبارزات مردم غزه و فلسطین علیه تجاوزگری و زورگویی رژیم غاصب صهیونیستی، نشات گرفته از رشادت ها و ترویح فرهنگ ایثار و شهادت مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ احمدرضا رادان امروز- پنجشنبه یازدهم آبان -در جریان سفر به استان مرکزی و در آئین یادواره ۲۱۸ شهید فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: امنیت اسرائیل و قدرت ارتش این رژیم غاصب از بین رفته و افول کرده است.

وی افزود: جهان غرب و به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه بدانند که پیروز نهایی از آن مبارزان حماس و مردم فلسطین است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اتفاقات عجیبی از جنس مقاومت در این روزها رخ داده که از رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس به ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: حماس حماسه‌ای آفرید که در دنیا جاودان شد زیرا تمام افرادی که صاحب سبک و ایده نظامی هستند از این رخداد شگفت زده شده‌اند.

سردار رادان اضافه کرد: دشمن مدعی بود اگر در آسمان سرزمین اشغالی کبوتری پرواز کند امکان پرواز ندارد، مگر در چتر اطلاعاتی و دیده‌بانی آنها رصد شود.

وی با بیان اینکه اسرائیل منظومه اطلاعاتی خود را به رخ جهانیان می‌کشید و مدعی بود هیچ‌کسی را یارای مقابله نظامی و اطلاعاتی با آنها نیست افزود: رزمندگان غزه با الگوگیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیاتی جهان را متحیر و در برابر صهیونیست‌های غاصب ایستادگی کردند و آنها را تا مرز شکست بکشانند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمندگان حماس از هفت لایه اطلاعاتی و امنیتی و معابر پیوسته عبور کردند، ادامه داد: آن‌ها ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر پیشروی کردند، کشتند و اسیر از دشمن گرفتند و توانستند بازگردند و اسیر هم برگردانند.

رادان با اشاره به اتفاقات ماه آبان در تاریخ انقلاب افزود: از رخدادهای این ماه می‌توان به حماسه‌سازی شهیدان حسین فهمیده و شهید قاضی طباطبایی و مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد که باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی همه جهانیان در برابر ایران بودند گفت: همه آنها در برابر رزمندگان در یک شب عملیات با رمز یا زهرا به تسخیر درمی‌آمدند و این اثر وجودی شهدا است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در صورتی که یک مجموعه بخواهد وزن و جایگاه ارزشی داشته باشد، باید سه بعد امامت، امت و ایدئولوژی در درون آن شکل بگیرد تا ماندگار شود زیرا شهدا و رزمندگان به همین مسلک و دلیل در تاریخ ماندگار شدند.

رادان با بیان اینکه شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس تسلیم محض امام زمان خود شدند و امامت بصیر بودند، تاکید کرد: امروز به مردم غزه نمی‌گویم مظلوم، بلکه می‌گوئیم مظلوم مقتدر و به دشمن ظالم آنها را ضعیف قلمداد می‌کنیم زیرا یک رزمنده هیچگاه در برابر خود مانعی را بزرگ نمی‌داند.

وی با بیان اینکه غزه محصول روحیه شهادت طلبی، اقتدار، ایمان به خدا، ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه گران است، خاطرنشان کرد: رزمندگان حزب الله برگرفته از رزمندگان دوران دفاع مقدس و رزمندگان یمن بر گفته از رزمندگان حزب‌الله است و این مکتب همواره منتقل کننده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: باید از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره قدردانی کرد زیرا این یادواره برای خدمت و یاد شهدای انقلاب اسلامی و فراجا است.

رادان با بیان اینکه تا جبهه ظلم و ستمگری و جبهه حق وجود دارد، حق و باطل مقابل هم قرار دارند، تاکید کرد: زمانی می‌شود این برابری را تبدیل به قدرت برتر کرد که امام، امت و مکتب کنار هم قرار داشته باشند.

دفاع مقدس سرمشق مبارزان فلسطینی قرار گرفته است

کد خبر 701026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.