مشکل کمبود فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان حل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز بر ضرورت حل مشکل فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم عصر امروز - دوشنبه هشتم آبان‌ماه - در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب اظهار کرد: انتظار می‌رود، برخی از مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان به ویژه کمبود فضای فیزیکی توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی و این مسائل حل شود؛ البته این مشکلات منوط به مدیریت صحیح و مطلوب است.

وی افزود: البته اقدامات وزیر کنونی مورد تأیید ماست که امیدواریم تحولات مثبت بیشتری را ایجاد کنند و ما نیز با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش هستیم.

امام جمعه تبریز با تکریم مناسبت‌های آبان ماه و به ویژه روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: دانش آموزان و دانشجویان با حضورشان در ۱۳ آبان وفاداریشان را به آرمان‌های انقلاب و امام نشان خواهند داد.

در ادامه این دیدار، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جبران کمبود معلم با استخدام ۲ هزار و ۶۰۰ معلم جدید در این استان اظهار کرد: تکمیل ظرفیت و به کارگیری معلمان مطلوب دارای مدارج تحصیلی بالا و مستعد، المپیادی و گزینش علمی و عمومی چند ساعته و چند مرحله‌ای از جمله اقدامات انجام شده، برای افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش در مدارس بود.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه کمبود معلم مشکل امروز و دیروز نیست، افزود: تقریباً نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند و بخشی از این کسری به دلیل افزایش سه میلیون نفری جمعیت دانش آموزی است که در سال ۹۴ پیش‌بینی شده بود.

وی در ادامه با قدردانی از توجه ویژه امام جمعه تبریز به دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: این خصلت، ویژگی متمایزی است که قابل مقایسه با دیگران نیست و حساسیتتان به آموزش و پرورش ستودنی است و باید از این فرصت استفاده کنیم؛ حضورتان چه در دانشگاه فرهنگیان و چه در آموزش و پرورش باعث افزودن شتاب به حل مسائل شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به در حال ساخت بودن ۲۰ هزار مدرسه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد از تحویل ۵۸۰ باب مدرسه تا پایان سال جاری خبر داد.

کد خبر 700304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.