آلمالیق ۱- سپاهان ۳/ استارت صعود در سالروز ۷۰ سالگی

تیم فوتبال سپاهان با یک پیروزی پرگل امیدهای خود برای صعود را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امروز _دوشنبه، اول آبان‌ماه_ از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های آلمالیق ازبکستان و سپاهان ایران در ورزشگاه OKMK شهر آلمالیق به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های آلمالیق ازبکستان و سپاهان ایران

ورزشگاه: OKMK (آلمالیق)

تماشاگر: حدود سه هزار نفر

گل‌ها: میرجاخون میراحمدوف (دقیقه ۳۶) برای آلمالیق؛ رامین رضاییان (دقایق ۳۳ و ۴۹) و رضا اسدی (دقیقه ۶۳) برای سپاهان

اخطار: اویبک رستموف (دقیقه ۴+۹۰) از آلمالیق؛ آریا یوسفی (دقیقه ۴)، رضا اسدی (دقیقه ۷۵) از سپاهان

آلمالیق: بوتیرالی ارگاشف، ویتالی دنیسوف (۲۸- اولوگبک سوناتوف)، سردار رحمانوف، اکرمجون کومیلوف، انزور اسمعیلوف (۴۶- فضیلوف)، اویبک رستموف، خورشید گیوسوف (۸۲- سیروجیدین بشریدینوف)، مخمدانس خسنوف (۵۵- مارتین بواکیه)، سنجر تورسونوف، کاسیموف (۸۲- مورات ارماتوف) و میرجاخون میراحمدوف

سرمربی: میرجلال کاسیموف

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمد قربانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، برایان دابو، محمد جواد حسین نژاد (۵۸- نیلسون جونیور)، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی (۱+۹۰- احسان پهلوان)، رضا اسدی و عیسی آل کثیر (۸۱- کاوه رضایی)

سرمربی: خوزه مورایس

داور: احمد العلی (کویت)

شرح بازی:

سپاهان در دومین بازی خارج از خانه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف آلمالیق می رفت که شرایط جدول و نتایج بازی های قبلی باعث شده بود دو تیم به چیزی جز سه امتیاز این مسابقه فکر نکنند. شاید همین موضوع باعث شده بود بازی از سوی هر دو تیم هجومی آغاز شود و البته اشتباهات زیاد بازیکنان دو تیم در نیمه نخست باعث شد موقعیت های زیادی روی دروازه ها ایجاد شود و البته کیفیت بازی پایین بیاید. سپاهان که در نیمه نخست مشخصاً دست بالاتر را داشت در دقیقه ۲۲ روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید اما پس از بازبینی VAR، این گل مردود اعلام شد، هرچند ۱۱ دقیقه بعد این رامین رضاییان بود که از روی نقطه کرنر و به لطف اشتباه دروازه بان آلمالیق سپاهان را پیش انداخت. سپاهان که در فاز دفاعی بسیار پر اشتباه بود نتوانست برتری خود را حفظ کند و سه دقیقه بعد با ضربه زیبای مهاجم آلمالیق گل تساوی را دریافت کرد. نیمه نخست در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که سپاهان فرصت این را داشت تا با توجه به سطح پایین تیم ازبکی، برنده به رختکن برود اما این اتفاق نیفتاد.

با آغاز نیمه دوم اما سپاهان به آنچه استحقاقش را در این بازی داشت رسید. دوباره این رامین رضاییان بود که این بار با ضربه ایستگاهی زیبا گل دوم را به ثمر رساند و در دقیقه ۶۳ رضا اسدی با گلی که روی ارسال زیبای زکی پور به ثمر رساند برتری سپاهان را تضمین کرد. سپاهان پس از دو گلی که در ابتدای نیمه دوم به ثمر رساند برتری خود را حفظ کرد و این فرصت را داشت که حداقل دو گل دیگر هم به ثمر برساند اما بی دقتی بازیکنان در ضربات پایانی مانع برد پرگل تر سپاهان شد.

شاگردان مورایس با پیروزی در این دیدار چهار امتیازی شدند و تا پیش از برگزاری دیگر دیدار این گروه، به رده نخست جدول گروه C صعود کردند، دو بازی بعدی سپاهان در اصفهان برابر آلمالیق و نیروی هوایی است و در صورتی که سپاهان در هر دو دیدار پیروز شود امید زیادی به صعود حداقل به عنوان تیم دوم خواهد داشت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۳- سپاهان) - کرنر ارسال رامین رضاییان در حالی که مستقیمان به سمت دروازه نواخته شده بود با واکنش ضعیف گلر ازبک همراه شد تا توپ پس از برخورد به مشت او به داخل دروازه برود.

۱-۱ (دقیقه ۳۶- آلمالیق) - پاس ارسالی به پشت مدافعان سپاهان به میراحمدوف رسید و ضربه پای چپ زیبای او از داخل محوطه جریمه سپاهان دور از دستان نیازمند به گل تبدیل شد.

۲-۱ (دقیقه ۴۹- سپاهان) - ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از نزدیکی قوس محوطه جریمه با برخورد به زیر تیر افقی دروازه آلمالیق به زیبایی تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

۳-۱ (دقیقه ۶۳- سپاهان) - ارسال تیز و زمینی زکی پور از سمت چپ در تیر دور به رضا اسدی رسید تا او بدون درنگ با ضربه ای به طاق دروازه آلمالیق گل سوم سپاهان را به ثمر برساند. این گل در ابتدا به دلیل آفساید مردود شد اما در ادامه در بازبینی VAR مورد قبول داور کویتی قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- ارسال زمینی تند و تیز رامین رضاییان از سمت راست در سوی دیگر محوطه جریمه آلمالیق به یوسفی رسید اما ضربه خطرناک او با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه میزبان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶- توپ لو دادن قربانی در سمت چپ باعث شد توپ در موقعیتی خوب در محوطه جریمه سپاهان به مهاجم آلمالیق برسد اما ضربه خطرناک او را نیازمند با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲- ارسال کوتاه زکی پور از سمت راست به لطف اشتباه دروازه بان وارد دروازه شد اما به دلیل تاثیرگذاری آل کثیر در موقعیت آفساید، داور گل را پس از بازبینی VAR نپذیرفت.

دقیقه ۳۲- ضربه رامین رضاییان از درون محوطه جریمه با واکنش خوب دروازه بان آلمالیق راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۲- رامین رضاییان که در سمت راست محوطه جریمه آلمالیق صاحب توپ شده بود این فرصت را داشت تا در موقعیتی تک به تک هتریک کند اما ضربه او را دروازه بان به خوبی دفع کرد.

اتفاق ویژه:

اول آبان ماه سالروز صعود سپاهان به جام جهانی باشگاه ها در سال ۲۰۰۷ است که به صورت نمادین به عنوان سالروز سپاهان هم نامگذاری شده است، طلایی پوشان امروز در سالروز ۷۰ سالگی باشگاه پیروزی با ارزشی در آلمالیق به دست آوردند و امیدوارند با ادامه این روند از گروه C لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

بهترین بازیکن:

رامین رضاییان بدون شک با دو گل زیبایی که از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود، ستاره ای که به نوعی برتری سپاهان در زمین را با گل و امتیاز همراه کرد.

کد خبر 698412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.