گزینش مامور نیروی انتظامی از گزینش قاضی بالاتر است

امام جمعه اصفهان گفت: گزینش کار مشکلی است و گزینش مامور و نیروی انتظامی که با مردم در ارتباط است از گزینش قاضی نیز بالاتر است، بنابراین باید افراد بااستعداد را در این زمینه قبول کنید.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار پرسنل و کارکنان فرماندهی مرکز آموزش شهید بهشتی با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و عصبانیت استکبار به‌ویژه آمریکا اظهار کرد: جبهه مقاومت کار اساسی در مقابل رژیم صهیونیستی که ادعا امنیت داشت کرد، اگرچه این رژیم دست به جنایت می‌زند و دستور به کشتار کودکان می‌دهد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همچنان از آمریکا پیروی می‌کند، در حالی که نمی‌داند آمریکا، این رژیم را وسیله‌ای قرار داده است که به واسطه آن پایگاهی در منطقه داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان جهل و نادانی تاریخی قوم بنی‌اسرائیل از زمان حضرت موسی (ع) و تبعیت نکردن آن‌ها از این پیامبر الهی گفت: در قرآن کریم نیز آمده است که قوم یهود، حضرت موسی (ع) را آزار می‌دادند، همچنان که در داستان فرعون و پس از نجات بنی‌اسرائیل و روئیت لطف و معجزه الهی، به حضرت موسی (ع) پیشنهاد کردند «قَالُوا یَا مُوسَی اجْعَلْ لَنَا إِلَٰهًا کَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ

وی تخریب بیمارستان و کشتن خبرنگاران به دست رژیم صهیونیستی را برخلاف قوانین جنگی دانست و ادامه داد: تعبیر امام (ره) این بود که اسرائیل سرطان منطقه است، به این معنا که اگر راهی پیدا کنند، می‌خواهند به همه کشورهای اسلامی دست پیدا کنند و همه را تابع خود کنند؛ تا این رژیم در منطقه باشد، این جنگ‌ها وجود دارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئله آموزش و گزینش در نیروی انتظامی افزود: آموزش و کاری که شما انجام می‌دهید کاری اساسی و حساس بوده و گزینش افراد بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: افراد پخته، متدین و زبده و از خانواده‌های مورد تأیید، باید گزینش شوند، چرا که افرادی را می‌خواهیم که امین مردم باشند و مردم به آن‌ها تکیه کنند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: گزینش کار مشکلی است و گزینش مأمور و نیروی انتظامی که با مردم در ارتباط است، از گزینش قاضی نیز بالاتر است، بنابراین باید افراد بااستعداد را در این زمینه قبول کنید.

وی تبیین اقدامات انجام شده در نظام اسلامی و دولت را مهم دانست و گفت: یکی از اقداماتی که دشمن می‌خواهد انجام دهد این است که بین دولت و مردم جدایی بیندازد، بنابراین باید کارهایی که برای توسعه در کشور انجام شده برای مردم تبیین کرد، چرا که باید ابتدا دل مردم به حکومت گرم شود تا بتوانند از حکومت دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما نمی‌دانند که نیروهای مسلح کشور در زمان جنگ حتی گلوله آرپی‌جی در اختیار نداشتند و دیگر کشورها نیز به ما سلاح نمی‌دادند و باید از کشورهای ابرقدرت اجازه می‌گرفتند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در گذشته آمریکایی‌ها می‌ترسیدند ما از کشورهای دیگر اسلحه بخریم، اما اکنون از این می‌ترسند که ما به کشوری سلاح بفروشیم، بنابراین این‌گونه مسائل باید گفته شود و این روشنگری است و کمتر از بیان مسائل نماز نیست.

در ابتدای این دیدار مسئول آموزشگاه شهید بهشتی (ره) با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشگاه اظهار کرد: وظیفه ما در آموزشگاه، آموزش نیروهای درجه‌دار فراجا است و برنامه‌های تفصیلی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به حضور فعال نیروهای تحت تربیت در آموزشگاه در برنامه‌های مذهبی و قرآنی و یادواره‌های شهدا افزود: در امر تربیت قرآنی نیز در حفظ قرآن تلاش می‌شود و علاوه بر آن تربیت آموزشیار قرآن را در برنامه‌های خود داشتیم.

کد خبر 696596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.