الحاق ۱۵ هزار واحد زمین مسکونی در اطراف شهرهای استان قم

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم استان قم از الحاق زمین مسکونی در اطراف شهرها ۱۵ هزار واحد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ در مراسم کلنگ زنی پنج هزار واحد مسکونی به شهر طایقان اظهار کرد: سهم استان قم از الحاق زمین‌های روستایی در نزدیکی شهرها، ۱۵ هزار قطعه واحد مسکونی است.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در الحاق اراضی به شهرها و روستاها در زمینه تسریع امر ساخت مسکن افزود: در روستاهای سراسر کشور ۵۰۰ هزار قطعه برای ساخت مسکن انتخاب شده است.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تکمیل ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم گفت: ظرفیت لازم برای احداث سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به احداث ۱۰۱ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم تصریح کرد: برای سنجش اهمیت این موضوع باید به رکود هشت ساله در این زمینه اشاره کرد.

اختصاص ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای ساخت و ساز نهضت ملی مسکن

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در اطراف شهرها اظهار کرد: این کار معضل کمبود زمین در شهرها را برطرف می‌کند چرا که در برخی از شهرها با معضل تأمین زمین روبه رو هستیم.

وی با اشاره به تحویل ۱۶۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در کشور، گفت: نیمی از واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در شهرها در دست ساخت است که شامل ۵۰۵ هزار واحد می‌شود.

کد خبر 683431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.