هم‌اندیشی با نخبگان به یک رویه تبدیل شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسات هم‌اندیشی و با مشارکت جامعه نخبگان برای نظردهی در موضوعات مهم همانند برنامه راهبردی شهرداری اصفهان باید به یک رویه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه_ در جلسه کارگروه ارزیابی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این تدوین برنامه بیش از یکسال و نیم به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه این قبیل جلسات با حضور جامعه نخبگانی و متخصص نشان می‌دهد تضارب آرا وجود دارد و این می‌تواند مؤثر باشد، افزود: اعتقاد داریم این نوع از جلسات هم‌اندیشی و مشارکت جامعه نخبگان برای نظردهی در موضوعات باید به یک رویه تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در زمینه پروژه‌های کلان و مهم شهری هم باید نظرسنجی عمومی از مردم صورت گیرد، چه بسا در میان عامه مردم افرادی نظراتی بدهند که بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: قرار گرفتن در جریان مفاد برنامه راهبردی شهرداری اصفهان توسط نخبگان می‌تواند همراهی آن‌ها را در اجرا به همراه داشته باشد، چه بسا آرزوها و اهدافی در ذهن داریم که تمام امکانات و ابزارهای لازم برای تحقق این اهداف به صورت کامل در اختیار مدیریت شهری نباشد یا مطابق با سیاست‌های کشور نباشد.

نورصالحی ادامه داد: اگرچه مدیریت شهری نمی‌تواند نسبت به موضوعات مختلف شهری بی‌تفاوت باشد، اما چه بسا موضوعاتی مانند جاری شدن زاینده‌رود در حیطه اختیارات شهرداری نیست.

وی اظهار کرد: در تدوین برنامه راهبردی شهرداری اصفهان ابتدا باید جایگاه اصفهان تعریف شود و نقش اصفهان را برای سال‌های آینده مانند ۱۴۱۰ تعریف کنیم و سپس اهداف و استراتژی‌ها تبیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درخواست و پیشنهاد دارم مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در چند هفته آینده نقطه نظرات نخبگان را در تدوین برنامه راهبردی اعمال کند.

کد خبر 679029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.