افزایش تاب‌آوری گرما در شهر لهستانی با توسعه فضاهای سبز

برنامه‌ریزان ژشوف در لهستان از افزایش فضاهای سبز شهری پس از تجربه دمای بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد در شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلاش دائمی مدیران برای کاشت درختان و افزایش فضاهای سبز، ژشوف را به یکی از سبزترین شهرهای لهستان تبدیل کرده و این در حالی است که به‌تازگی مدیران حتی مدعی ایجاد پوشش‌های گیاهی بیشتر در شهر شده‌اند. جالب است بدانید که ساکنان ژشوف نیز از طریق کاشت درختان در نزدیکی محل سکونت خود نقش مهمی در تبدیل شهر به یکی از نقاط سبز کشور ایفا کرده و توانسته‌اند از این طریق، دمای کلی ژشوف را در سطح نسبتاً مطلوبی حفظ کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که باوجود فضاهای سبز بی‌شمار در ژشوف، بعضی از مناطق شهر در اوج گرمای تابستان امسال، دمای بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه کرده، با این حال پوشش گیاهی باعث شده است این شهر نسبت به سایر نقاط کشور خنک‌تر بماند. به همین دلیل، مدیران تصمیم گرفته‌اند از طریق کاشت درختان و توسعه فضاهای سبز بیشتر، پوشش‌های گیاهی در این کشور را افزایش دهند و از این طریق به تاب‌آوری شهر در مقابل افزایش بیشتر دمای هوا در سال‌های آینده کمک کنند. برنامه‌ریزان ژشوف شهروندان را نیز به کاشت درختان بیشتر در محل سکونت و محوطه‌های باز خانه‌های خود دعوت کرده و آن را بهترین رویکرد برای پایداری شهر و مبارزه با تغییرات اقلیمی دانسته‌اند.

افزایش تاب‌آوری گرمای شهر لهستانی با توسعه فضاهای سبز

افزایش حداقل هزار درخت به درختان قدیمی شهر تا پایان سال جاری از مهم‌ترین اهداف شهردار ژشوف محسوب می‌شود که با همکاری شهروندان محقق خواهد شد و بهبود کیفیت زندگی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

چرا وجود درختان در شهرها حائز اهمیت است؟

طبق مطالعاتی که به‌تازگی توسط گروهی از محققان اروپایی انجام شده، افزایش ۳۰ درصدی پوشش درختان در شهرهای سراسر قاره می‌تواند نرخ مرگ‌های مرتبط با اثرات جزایر گرمایی را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. دمای هوا در شهرهایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت، به دنبال کاشت درختان جدید بین ۰.۴ درجه سانتی‌گراد تا ۵.۹ درجه سانتیگراد کاهش دما را تجربه کرده بود و همین امر، مدیران سایر شهرهای اروپایی نظیر ژشوف را به کاشت هرچه بیشتر درختان در سراسر مناطق خود به منظور کاهش مرگ شهروندان بر اثر بحران گرما سوق داده است.

نتیجه تحقیقات دیگری که به طور مشترک توسط محققان آمریکایی و اسپانیایی انجام شد، حاکی از آن بود که مردم ساکن در نزدیکی فضاهای سبز به طور میانگین از طول عمری ۲.۵ سال بیشتر نسبت به سایر افرادی برخوردار هستند که دور از درختان و پوشش‌های گیاهی زندگی می‌کنند.

افزایش تاب‌آوری گرمای شهر لهستانی با توسعه فضاهای سبز

کد خبر 677857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.