استفاده از تانکرهای آب‌رسان با هدف حفظ فضای سبز شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: با توجه به گرمای کم‌سابقه تابستان، پیک آبیاری فضاهای سبز و در راستای حفظ فضای سبز و مدیریت بهینه منابع آبی، استفاده از تانکرهای آب‌رسان از جمله راهکارهای تامین آب مورد نیاز در بخش‌هایی از فضای سبز شهری است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عملیات پله‌گذاری در کوچه‌های شیب‌دار در سطح منطقه چهار با هدف سهولت در تردد شهروندان اجرا شد، اظهار کرد: مطالعه و طراحی میدان قلم در شهرک دانش در دستور کار سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین قرار گرفته، روند تهیه طرح مذکور آغاز شده است و نقشه‌های اجرایی به‌زودی در اختیار دستگاه بهره‌بردار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مطابق با سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین، توجه به نواحی منفصل شهری و ایجاد نشانه و تقویت هویت شهری در این مناطق به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار دارد.

شهردار قزوین با بیان اینکه با هدف تردد آسان شهروندان و زیبایی بصری چهره شهر کفپوش‌های محله جانبازان و خیابان ایثار مرمت شد، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای کم‌سابقه تابستان و پیک آبیاری فضاهای سبز و در راستای حفظ فضای سبز و مدیریت بهینه منابع آبی، استفاده از تانکرهای آب‌رسان از جمله راهکارهای تأمین آب مورد نیاز در بخش‌هایی از فضای سبز شهری است.

صباغی از نصب علائم و تابلوهای ترافیکی در سطح شهر قزوین خبر داد و اضافه کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش مخاطرات احتمالی، تابلوها و علائم ترافیکی در بلوار شهید صیاد شیرازی، بلوار مطهری، بلوار امیرکبیر و مینودر (خیابان خیبر) نصب شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی مبلمان بوستان‌های شهری و ایجاد امکانات مناسب برای رفاه حال شهروندان، ۲۵ عدد نیمکت و سطل زباله جدید در بوستان نارنج واقع در بلوار جمهوری اسلامی جای‌گذاری شد.

شهردار قزوین ادامه داد: اجرای این طرح در راستای افزایش کیفیت امکانات و رضایتمندی بیشتر شهروندان در دستور کار قرار گرفته است و شهروندان می‌توانند با استفاده صحیح از مبلمان و تجهیزات پارکی در نگهداری از اموال عمومی سهیم باشند.

صباغی با تاکید بر اینکه معابر بلوارهای امیرکبیر و ایران با هدف ساماندهی ترافیکی خط‌کشی و رنگ‌آمیزی شد، گفت: به منظور انتظام‌بخشی به عبور و مرور شهروندان و ساماندهی ترافیکی در سطح شهر، گذرهای عرضی عابر پیاده در بلوار امیرکبیر، تقاطع پونک، تقاطع خیابان سانی‌خانی و بلوار ایران خط‌کشی شد.

کد خبر 677738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.