اقدام زیبای مهدوی‌کیا برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی

در بسته خبری امروز ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* با توجه به درگیری تیم‌های اروپایی با رقابت‌های لیگ ملت‌ها در ماه خرداد، آرژانتین از این فرصت استفاده کرده تا سفری به شرق آسیا داشته باشد. تیم لیونل اسکالونی در ماه ژوئن دو بازی عجیب را در دستور کار خود قرار داده است. آنها ابتدا مقابل چین قرار خواهند گرفت و سپس برای دومین مسابقه دوستانه با اندونزی دیدار خواهند کرد.

* ناپولی در بازی هفته سی و سوم سری A، مقابل اودینزه به تساوی دست پیدا کرد. این تساوی به آن‌ها اجازه داد ۸۰ امتیازی شوند و قهرمانی در سری A را جشن بگیرند. ناپلی‌ها درحالی ۵ هفته مانده به پایان مسابقات فصل جشن قهرمانی گرفتند که آخرین بار ۳۳ سال پیش، وقتی دیگو مارادونا در این تیم حضور داشت، چنین افتخاری را به دست آورده بودند.

* در مسابقات تنیس غرب آسیا (کمتر از ۱۲ سال) تیم ایران در یک بازی حساس و نفس گیر سوریه را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در بخش دختران نیز نمایندگان ایران با همین نتیجه عمان را شکست دادند تا بر سکوی نخست این مسابقات تکیه بزنند. با این نتیجه تیم‌های پسران و دختران ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان را به دست آورند.

* فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا بالاخره به سرانجام رسید و دو تیم اوراوا ردز ژاپن و الهلال عربستان در دیدار نهایی برابر هم به میدان رفتند و تیم ژاپنی با برتری دو بر یک در مجموع، قهرمانی ACL را جشن گرفت.

* در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در خانه به مصاف کریستال پالاس رفت و در نیمه اول به برتری یک بر صفر رسید. تک گل اسپرز را هری کین در دقیقه ۱+۴۵ به ثمر رساند تا در تاریخ جزیره یک رکورد خارق‌العاده به ثبت رساند. هری کین با این گل در تاریخ لیگ برتر ۲۰۹ گله شد تا با گذشتن از وین رونی، ستاره اسبق منچستریونایتد و اورتون به دومین گلزن تاریخ جزیره بدل شود. آلن شیرر با ۲۶۰ گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر بوده و هری کین، نزدیک‌ترین گزینه برای این رکورد محسوب می‌شود. هری کین پیش از این در رقابت‌های ملی نیز توانسته بود عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس را نیز از آن خود کند.

* در دیدار نهایی رقابت‌های کوپا دل ری، تیم‌های رئال مادرید و اوساسونا در ورزشگاه دلا گارتوخا ورزشگاه ملی اسپانیا، در دیدار نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال اسپانیا ملقب به کوپا دل ری مقابل یکدیگر قرار گرفتند که شاگردان کارلو آنجلوتی توانستند با نتیجه ۲ بر یک حریف را شکست دهند و فاتح این رقابت‌ها لقب بگیرند.

* احسان حدادی، پرتاب‌گر دیسک کشورمان که در جزیره کیش تمریناتش را پیگیری می‌کند، پس از آن، در چندین مسابقه بین‌المللی شرکت می‌کند.

* مؤسسه خیریه آکادمی کیا که با هدف کمک به ورزش و ارتقا مسئولیت اجتماعی در آلمان تأسیس شده است، مبلغ حاصل از فروش پیراهن بازی مهدی مهدوی کیا که به عنوان بازیکن هامبورگ در سال ۲۰۰۰ در بازی با شال که بر تن داشت و با هدف کمک به کودکان زلزله زده خوی به فروش رفته را جهت هزینه در اختیار یک مؤسسه فرهنگی قرار داد.

* بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان به عنوان عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد. ساکت با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مدت ۴ سال در دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۷ عضویت کمیته بازاریابی این کنفدراسیون را به دست آورد.

* تیم ملی فوتسال بانوان ناشنوایان ایران در دور برگشت دومین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳، به مصاف تیم چین رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۱ به برتری رسید و نایب قهرمان مسابقات شد و ژاپن قهرمان شد.

* تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران با شکست مقابل تایلند به عنوان نایب قهرمانی مسابقات آسیایی دست یافت.

* دوره مربیگری بین المللی سطح ۲ فوتسال بانوان آسیا با نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در تهران و به میزبانی هیئت فوتبال استان تهران حوزه شمالغرب برگزار شد. در این دوره که در مجموعه فرهنگی ورزشی سایپا انجام شد ۱۷ تن از مربیان بانو از سراسر کشور حاضر بودند که به مدت یک هفته آخرین متدها و اصول مربیگری را آموختند

* در پی استعفای هاشم صیامی از ریاست فدراسیون دوومیدانی، حمید سجادی طی حکمی افشین داوری را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد. داوری سابقه کار در فدراسیون‌های مختلف ورزشی از جمله فدراسیون دوومیدانی را در کارنامه خود دارد.

* در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ امارات، شباب الاهلی به مصاف بنی یاس رفت و به برتری ۲ بر یک رسید. احمد نورالله‌ی، هافبک ملی‌پوش کشورمان در این مسابقه در ترکیب اصلی حضور داشت و ۹۰ دقیقه بازی کرد. نمایش نورالله‌ی بسیار خوب بود و توانست یکی از بازیکنان برتر زمین نام گیرد. شباب الاهلی با این برد ۵۴ امتیازی شد تا یک هفته زودتر به عنوان قهرمان این فصل لیگ فوتبال امارات نام گیرد. الوحده با ۵۱ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

* میلاد صالحی ملی پوش تیم ملی اسکیت سرعت ایران با حضور در مسابقات کاپ آزاد هلند در رقابت با بهترین‌های جهان توانست در بخش یک دور (وان لپ) نایب قهرمان شود و در رنکینگ دو ماده ۲۰۰ متر و وان لپ مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

* جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از جمعه سوم شهریور تا یکشنبه نوزدهم شهریور در سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در گروه G مسابقات با اسپانیا، ساحل عاج و برزیل رقابت خواهد کرد. برگزارگنندگان جام جهانی در نظر دارند، مثل دوره قبل، کاپ قهرمانی را در هر ۳۲ کشور شرکت‌کننده از جمله ایران به نمایش بگذارند. تاریخ رونمایی از جام در هر کشور هنوز مشخص نشده است.

* طبق اعلام مسؤلان فدراسیون فوتبال، در دهه آخر تیرماه ۱۴۰۲ فصل جدید لیگ برتر فوتسال ایران شروع می‌شود.

* لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی که این روزها حواشی زیادی پیرامون تیم باشگاهی خود دارد در مراسم «لاروس» برنده جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۳ جهان شد. لیونل مسی اولین بازیکنی در تاریخ لقب گرفت که ۲ بار این جایزه را به دست می‌آورد

* مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان یازدهم شهریور ماه در عربستان برگزار می‌شود و ملی پوشان کشورمان که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند در این رقابت‌ها روی تخته خواهند رفت. طبق اعلام سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری قرار است تیم ملی حدود ۲۰ روز زودتر راهی این کشور شده و اردویی را در آنجا برپا کند. ملی پوشان کشورمان در حال حاضر در در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

* چهارمین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان با قهرمانی مردان فوتسالیست ایران به پایان رسید. تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران برای کسب عنوان قهرمانی، به مصاف تیم کویت رفت. این بازی که در وقت قانونی با تساوی سه بر سه به پایان رسیده بود، در نهایت با نتیجه شش بر چهار به سود مردان ناشنوای ایران پایان یافت.

* تیم فوتسال پالما در فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و در ضربات پنالتی به برتری رسید و قهرمان اروپا شد. حسین طیبی و مسلم اولاد قباد در تیم پالما حضور داشتند و در این قهرمانی سهیم بودند. کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان که نمایشی عالی برای پالما ارائه داد، در تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان قرار گرفت. حسین طیبی به یکی از ۵ بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا نام و در تیم منتخب جای گرفت.

* سایت basketfaul در خبری مدعی شد که فدراسیون بسکتبال کشورمان برای هدایت تیم ملی به «هاکان دمیر» پیشنهاد ارائه داده است.

* سرخیو بوسکتس محصول آکادمی لاماسیاست و ۱۵ سال است که در این تیم بازی می‌کند. سایت باشگاه بارسلونا در توئیتر جدایی این بازیکن را در تابستان اعلام کرد و به این ترتیب او از کاتالان‌ها جدا خواهد شد. به احتمال خیلی زیاد بوسکتس راهی لیگ عربستان خواهد شد تا پیراهن الهلال را بر تن کند.

* با تصمیم کنفدراسیون بوکس آسیا، مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که قرار بود خرداد یا تیرماه سال‌جاری برگزار شود، به تعویق افتاد. قرار است این مسابقات شهریورماه برگزار شود، اما هنوز در خصوص میزبان مسابقات و تاریخ دقیق از سوی کنفدراسیون بوکس آسیا تصمیم‌گیری نشده است.

* مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا در دوحه برگزار شد، مربیان ۲۴ تیم صعود کننده به این مسابقات در هتلی در دوحه سکونت داشتند تا حریفان خود را برای مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن بشناسند. ایران با امارات، هنگ‌گنگ و فلسطین همگروه شد.

کد خبر 660695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.