رگبار بهاری همراه با احتمال تگرگ اصفهان را در بر می‌گیرد / پیش‌بینی مه‌آلودگی و کاهش دید

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از آغاز رگبارهای بهاری همراه با رعدوبرق، بارش احتمالی تگرگ و وقوع صاعقه از فردا و فراگیر شدن بارش‌ها تا روز چهارشنبه در استان خبر داد.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و تنش دمایی از فردا تا اواخر روز چهارشنبه _بیستم اردیبهشت‌ماه_ رگبار باران بهاری همراه با رعدوبرق، احتمال تگرگ و وقوع صاعقه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه _نوزدهم اردیبشت‌ماه_ در استان از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: فعالیت این سامانه فردا در شهرستان‌های داران، فریدونشهر، دهق، نجف‌آباد، اصفهان، چادگان، خوانسار، گلپایگان، بویین و میاندشت، میمه پیش‌بینی شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه هفته جاری در مناطق نائین، ورزنه، اصفهان، خوانسار، فریدون‌شهر، گلپایگان، چادگان، بویین میاندشت، داران، کاشان، میمه، نطنز، بادرود، دهق، نجف‌آباد، لنجان، انارک و مهاباد همراه خواهد بود.

وی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران، خسارت به صنایع کشاورزی و باغات از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در استان است.

رفیعی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: کاشان و آران‌وبیدگل با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 659984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.