بهزیستی از جهات مختلف مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بهزیستی از جهات مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد که تامین رفاه بیشتر معلولان جامعه نیز بر عهده این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _ پنجشنبه بیست‌ونهم دی _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج‌ها و آلام آحاد جامعه، تامین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب‌دیده، از طریق رویکرد اجتماع‌محور، برای رصد و شناسایی عوامل خطر و محافظ، مداخلات پیشگیرانه به‌منظور کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی و بهنگام برای ساماندهی، مدیریت، درمان و کاهش آسیب‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد؛ از سویی، مسئولیت تامین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر، وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.
سیاست سازمان بهزیستی در حوزه توان‌بخشی و نگهداری معلولان و سالمندان در منزل و پرداخت هزینه نگه‌داری و پرستاری به اعضای خانواده آن‌هاست. اکنون ۲۴۲۰ مددجوی دارای معلولیت از مراکز روزانه و ۷۶۷ مددجو از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۰۳ مرکز توان‌بخشی در سطح استان تصریح کرد: ۴۹۴۷ نفر در استان از خدمات مراکز روزانه، شبانه‌روزی، خدمت در منزل و توان‌بخشی مبتنی بر جامعه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج‌ها و دردهای آحاد جامعه، تامین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب‌دیده، از طریق رویکرد اجتماع‌محور، برای رصد و شناسایی عوامل خطر و محافظ، مداخلات پیشگیرانه به‌منظور کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی و بهنگام برای ساماندهی، مدیریت، درمان و کاهش آسیب‌ها اقدام کرده است.

نصیری با بیان اینکه اصلی‌ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی از جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد؛ از سویی، مسئولیت تامین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر، وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

کد خبر 635013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.