آیین‌نامه اجرایی برای شهرهای خواهرخوانده تدوین شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر ضرورت تدوین آیین‌نامه اجرایی برای شهرهای خواهرخوانده گفت: ظرفیت‌خواهرخواندگی در شهرهای ایران به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت خواهرخواندگی برای توسعه روابط بین‌الملل شهرها اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروزه شهرها با آن در ارتباط هستند، موضوع خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه خواهرخواندگی‌ها بر اساس اشتراکات در حوزه‌های مختلف رقم می‌خورد و همین موضوع می‌تواند زمینه ارتباط و تعامل هرچه بیشتر این شهرها را به وجود آورد، تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلف جهان به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای صورت گرفته است و در ایران و یزد نیز تاکنون اقداماتی در ارتباط با انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی انجام شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با وجودی که پیمان‌های خواهرخواندگی در طول سال‌های گذشته منعقد شده است، اما نتوانستیم از ظرفیت‌هایی که این تفاهم‌نامه‌ها می‌توانست برای ما به وجود آورد، به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خواهرخواندگی‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان از آن برای توسعه هرچه بیشتر شهر استفاده کرد، گفت: در صورتی که ما نتوانیم از این پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌ها به درستی بهره‌گیری کنیم و صرفاً به چند نام به عنوان خواهرخوانده اکتفا شود، نه تنها تأثیری ندارد، بلکه هزینه کرد اضافه هم به حساب می‌آید.

حقیرالسادات تاکید کرد: لازم است اقدامات لازم در زمینه تدوین آئین‌نامه خواهرخواندگی انجام شود و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در زمینه استفاده از این ظرفیت بر اساس همین آئین‌نامه اجرایی شود.

کد خبر 629388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.